BilNorge.no - Biltester
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny

 Biltester og prøvekjøringer

NORGES STØRSTE TESTBASE!

Over 3500 biler fra 1996-2021
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021).

Brukt SUV til under 250.000

BRUKTBIL: Dårlig rygg, dårlig adkomstvei til hjemmet eller aktiv livsstil er alle argumenter for å kjøpe SUV. Likevel tror mange at denne klassen er forbeholdt «pengefolket». Her viser vi at det ikke nødvendigvis trenger være sant.

Det hvite lynet

PRØVEKJØRT: Er du sikker på at Turbo foran S på hekkluka og 1,2 sekunder raskere til 100 km/t er verdt 700.000 kroner ekstra? Kanskje mer fornuftig å legge penger i utstyr.

Se, en elegant Cayenne!

PRØVEKJØRT: I Coupé-fasong ser Porsche Cayenne ut slik den skulle ha sett ut fra starten av. Det store spørsmålet er om du skal gå for morsomme Turbo eller den superkomfortable E-Hybrid-utgaven.

Livets gleder

BILTEST: Enn så unødvendige Porsche Cayman T og Toyota Supra er, tilfører de to bilene utvilsomt livet merverdi. Men der stopper også likheten mellom de to.

Porsche Cayenne E-Hybrid

PRØVEKJØRT: Det er komforten og det praktiske som er mest fremtredende i Porsche Cayenne E-Hybrid.

Porsche Panamera GTS

PRØVEKJØRT: Porsche Panamera Sport Turismo GTS er isolert sett en flott bil. Samtidig er den praktisk. Den er fantastisk å kjøre, med umiddelbar respons. I disse downsizing-tider er V8 deilig. Men det er et men: GTS faller mellom flere stoler.

Kjøreglad Porsche Macan

PRØVEKJØRT: Den svært kjøreglade Porsche Macan har fått en overhaling som har gjort den bedre på flere felt.

Porsche Taycan – bevares for en elbil

Porsche Taycan leverer som forventet. En barbert utgave av denne supersportsbilen kan bli en av salgsvinnerne i Norge neste år.

Nye Porsche 911 Cabriolet

Vi har kjørt Porsches nye åpne 911 i «Wet Modus». Det ble en ganske våt drøm.

I pose og sekk

Porsche Cayenne E-Hybrid er bilen som har «alt»: Herlige kjøreegenskaper, ladbar hybrid-drivlinje og genuin Porsche-følelse.

Når staten sponser hestekrefter

BILTEST: Det er nesten litt utopisk at mer effekt gir mer rabatt. Men for de svære hybrid-SUV-ene er det faktisk tilfelle.

Porsche Panamera med V8-diesel

Prøvekjørt: Porsche Panamera er med sin V8-diesel verdens raskeste serieproduserte dieselbil. Vi har kjørt den.

Taket nede for mindre penger

BRUKTBIL: Roadster-lykken trenger ikke være langt unna. Her finner du de beste brukt-kabriolet-tipsene i din prisklasse.

En hardcore Porsche-opplevelse

RUDSKOGEN: Det er ikke hver dag muligheten til å kjøre Porsche 911 GT3 RS på bane melder seg. Det gjorde den nå.

Liten bil – stor glede!

LISBOA: Aldri har downsizing fungert bedre. Porsche 718 Boxster har fått mindre motor og mer kjøreglede.

Like mye 911 som før

TENERIFE: Turbo-overgangen for Porsche 911 Carrera har ikke ødelagt verken sjel eller kjøreglede. Den er bare litt annerledes.

Ensom regent

TENERIFE: Er 360 hestekrefter i en kompakt SUV altfor mye? Nei, ikke når den heter Porsche Macan GTS.

Porsches råeste SUV

FØRSTEINNTRYKK: Drøyt 2,2 tonn SUV kombinert med 570 hestekrefter kan da ikke være moro, vel? Joda.

To mot en

BILTEST: Porsche Macan kjører uforskammet bra, og det kan kanskje virke som feig match å sette den opp mot nylig ansiktsløftede BMW X3. Men bildet er mer nyansert enn det kan se ut som.

Norges dyreste kupp

SKELLEFTEÅ: Det er ikke lett å si at en bil til 1,7 millioner er et kupp – men Porsche Cayenne GTS er nesten det.

Porsche Macan på veien

FØRSTEINNTRYKK: Vi har kjørt bilen som skal føre Porsche-salget til nye høyder. Macan leverer varene under mange forskjellige forhold.

Som far så sønn

BRUKTBIL: Gjennom 50 år har Porsche 911 endret seg i takt med teknologi og designretninger, men uten å gi slipp på det som har blitt bilhistoriens mest kjente DNA.

Porsches turbokrefter

FØRSTEINNTRYKKET: For virkelige hardcore 911-fans er det bare én bil som gjelder. Turbo S er inkarnasjonen av den perfekte stormen.

Balansekunstneren

FØRSTEINNTRYKK: Nye Cayman er den mest lettkjørte sportsbilen Porsche noen gang har satt navnet sitt på.

Vinterglede

FØRSTEINNTRYKK: Porsche-puristene får ha meg unnskyldt, men med drift på alle fire er 911 blitt enda bedre og mer lettkjørt en noen gang. BilNorge.no har kjørt Carrera 4S


Neste 25 artikler