BilNorge.no - Biltester
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny

 Biltester og prøvekjøringer

NORGES STØRSTE TESTBASE!

Over 3500 biler fra 1996-2020
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Dobler rekkevidden

PRØVEKJØRT: Mercedes E-klasse får doblet elektrisk rekkevidde og kommer nå endelig som ladbar stasjonsvogn.

Tre tøffe tryner

BILTEST: Tre premium-stasjonsvogner får bryne seg på hverandre. Klarer den nye 5-serien å klatre til topps i klassen? Blir det stjerne-seier? Eller er det svenske alternativet det som stjeler våre hjerter?

Mercedes med mild terrengbil

PRØVEKJØRT: Den enkleste form for hybrid heter «mild hybrid». Nå er Mercedes endelig på plass med sin milde terrengbil – All-Terrain – nesten 20 år etter sin nærmeste konkurrent.

Et nytt kapittel

Mercedes E-klasse stasjonsvogn bærer på mye historie. Den helt nye generasjonen er et nytt kapittel.

Teknofesten

LISBOA: Mercedes E-klasse overgår selv S-klasse på teknologi og gadgets. Den kjører til og med bra – helt på egenhånd.

Bagasjesjefen

NETTKJØRT: Det er nærliggende å kalle E-Klasse stasjonsvogn for bagasjesjefen – bagasjerommet er for eksempel 60 liter større enn på Skoda Superb.

Betydelig oppgradert E-Klasse

FØRSTEINNTRYKKET: Etter 60 år og 13 millioner biler er fortsatt E-Klasse hjertet i Mercedes’ modellportefølje. Nå har den fått et av de dyreste ansiktsløftene vi noen gang har sett - og kjørt.

Mercedes senker forbruket

FØRSTEINNTRYKK: Mercedes lanserer sin første hybride E-Klasse, E 300 BlueTec Hybrid. Den reduserer forbruket, men beholder komfort og kjøreglede.

Firesylindret E-Klasse med 4Matic

NETTKJØRT: Vi har kjørt den første firesylindrede E-Klasse som er kombinert med 4Matic firehjulsdrift. Det er en meget komfortabel opplevelse, men ingen billig fornøyelse.

Millionærene

BILTEST: Har du hørt historien om engelskmannen og de to tyskerne som diskuterte hvem som kunne lage den beste premiumbilen? Om svaret er nei, bør du lese denne testen.

Utvider kabrioletsesongen

FØRSTEINNTRYKKET: Mercedes rydder opp i bokstavkombinasjonene og har komplettert sin E-Klasse med en kabriolet som egner seg for mer enn strålende soldager. Vi har kjørt den.

Tett tysk statusduell

BILTEST: Den nye E-Klasse har fått en mer sportslig appell. Likevel har ikke Mercedes-Benz forlatt det tradisjonelle i altfor stor grad, verken i ut- eller innvendig design. BMW 520 bærer alderen godt, og vi røper ingen hemmelighet når testen bekrefter at kjøreegenskapene fortsatt tåler konkurranse. Alt i alt får vi en meget tett kamp – og begge duellantene står oppreist etterpå.

E-Klasse stv. fra en halv mill.

FØRSTEINNTRYKKET: Prisene starter på 499.900 når den nye Mercedes-Benz E-Klasse stasjonsvogn lanseres i Norge 14. november. To motoralternativer er klare fra start.

Mercedes slår tilbake

NETTKJØRT: Med sin nye E-klasse er endelig Mercedes store familiebil tilbake der den skal være.

Ny E-Klasse hever lista

FØRSTEINNTRYKKET: Lite er overlatt til tilfeldighetene når Mercedes lanserer neste generasjon E-Klasse. Her er det mye prestisje som står på spill. Svaret på hvor konkurransedyktig bilen er blitt, får de først når erkerivalene har foretatt sine generasjonsskifter - om et års tid.

E, E-ere, E-est

PRØVEKJØRT: Mercedes-Benz har utført ansiktsløfting på E-Klasse. Det merkes. Spesielt på toppen.

BMW 520i mot Mercedes-Benz E 200 Kompressor

BILTEST: BMW satser dristig og Mercedes-Benz E-Klasse blir brått veldig konservativ i forhold til BMWs 5-serie. Aldri har forskjellen mellom en BMW og en Mercedes-Benz vært større.

Mercedes-Benz E240

BILTEST: Den er elegant, teknisk mer avansert enn noen av konkurrentene, den har et bunnsolid rykte og den er drosjeeiernes favoritt – den heter E-Klasse.

Mercedes E220 CDI

PRØVEKJØRT: Det finnes biler som det er naturlig å sammenligne E-Klasse med – når det gjelder størrelse. Når det gjelder utstyr og finesser danner den en egen klasse.

Mercedes E-Klasse 1994-1999

BRUKTBIL: Den er stor, trygg og oser status. Men, dessverre for mange, alt for dyr som ny bil.

Mercedes E-Klasse

PRØVEKJØRT: Flere motoralternativer og finnpussede detaljer kjennetegner «nye» E-Klasse.

Audi A6 2.4 – BMW 520i – Mercedes E200+

BILTEST: Alle tre leveres i utgaver med prislapp på ca 400.000 kroner, men våre testbiler koster fra 427.00 til 532.000 kroner.

Ford Scorpio Ghia 2.3, Opel Omega 2.0 GL eller Mercedes E 230

BILTEST: Ford har ikke hatt særlig suksess med nye Scorpio. Ser vi på Scorpios egenskaper, er det litt merkelig. Dette er nemlig blitt en meget god storbil og med den nye motoren har Ford absolutt et godt kort på hånden i storbilklassen. Men de er ikke alene. Opel Omega 2.0 GL har fått et meget høyt utstyrsnivå og en konkurransedyktig pris. Mercedes har til tross for høy pris på sin E-Klasse, problemer med å skaffe nok biler. Er virkelig en Mercedes E 230+ Classic 180.000 kroner bedre enn en Scorpio Ghia 2.3?