BilNorge.no - Biltester
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny

 Biltester og prøvekjøringer

NORGES STØRSTE TESTBASE!

Over 3500 biler fra 1996-2020
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Over toppen

FØRSTEINNTRYKK: Panamera Turbo S er Porsches nye toppmodell. Her kombineres det ypperste av krefter, eksklusivitet og komfort.

Diesel for storfolket

Kun måneder etter de lanserte Panamera Hybrid er det klart for en langt mer interessant versjon for oss på avgiftsberget. Vi har kjørt Panamera Diesel.

Vi lister oss så stilt på tå…

FØRSTEINNTRYKK: Hybrid har snarere blitt regelen enn unntaket når vi snakker store luksusbiler. Porsche har allerede luktet på markedet med Cayenne, men nå troner hybridemblemet på Panamera sammen med bokstaven «S» - for sport.

Maks Porsche for pengene

Takket være Belgia kan du kjøpe deg en ny fullblods-Porsche til under kr 750.000.

Vi har kjørt Cayenne Diesel

FØRSTEINNTRYKKET: Aldri tidligere har en Porsche oppnådd like stor suksess som Cayenne. I Europa er det diesel som gjelder. Vi har kjørt den nye modellen.

En utdøende rase

BILTEST: Få trodde Porsche ville bygge en SUV. Ingen trodde Porsche ville selge en dieselbil. Nå har vi fått begge deler. Vi lot Porsche Cayenne diesel prøve seg mot to dinosaurkolleger.

Porsches nye terrengsnobb

FØRSTEINNTRYKKET: Vi har kjørt nye Porsches Cayenne. Den er større enn forgjengeren, men likevel lettere. Godt jobbet.

Mer enn nok

FØRSTEINNTRYKKET: Å velge V6-versjonen av Panamera, virker slett ikke som noe stort offer.

Råskapens ansikt

FØRSTEINNTRYKKET: Porsche har samlet alle godbitene sine i en bil – resultatet er sensasjonelt!

Innfridde forventninger

FØRSTEINNTRYKKET: Få biler har på samme måte blitt snakket om, spionfotografert og lekket som Porsche Panamera. Forventingene har vært skyhøye, og gutta fra Stuttgart innfrir de fleste av dem.

Porsche Boxster S: Tysk espressomaskin

FØRSTEINNTRYKKET: Den er som skapt for svingete fjellveier. Smilet satt løst da vi deltok på Porsches lansering av nye Boxster på Sicilia.

Julepresang fra Ferdinand

For det var jo slik gamle Ferdinand Porsche ville ha sportsbilen sin: med klar og tydelig sentralmotor. Cayman har denne oppskriften. Nå lanseres den i forfrisket opplag.

Porsche 911: Sprek 40-åring

PRØVEKJØRT: Teknisk er dagens 911 Carrera fjernt fra den originale 911 fra 1963, men profilen er den samme – og kjøreopplevelsen er like stor nå som den gang.

Porsche 911 GT2

PRØVEKJØRT: Den er 100 kg lettere enn en 911 Turbo, har 10% høyere effekt og drift på bakhjulene – 911 GT2 er Porsches fartsmaskin nummer 1 og snill som en fole.

Porsche Boxster

PRØVEKJØRT: Noen biler bærer alderen bedre enn andre. Boxster er blant dem som holder seg best – ikke bare når det gjelder utseende, også teknisk.

Porsche Carrera 4S

PRØVEKJØRT: 6 cm bredere enn en standard Carrera 4, og med 295/30 18-tommere bak er Carrera 4S imponerende. Fra førersetet forsterkes dette av utpreget sportslige kjøreegenskaper.

Porsche 911 3.6 Carrera

PRØVEKJØRT: Det finnes stasjonsvogner som puster 911 i nakken. Det liker ikke Porsche, og svarer med økt sylindervolum, høyere effekt og enda bedre kjøreegenskaper.

Stola S82 Spyder

PRØVEKJØRT: DrømmePorschen? Den bygger jeg selv. Med S82 Spyder viser unge Alfredo Stola at han kan mer enn å levere prototyper til bilprodusentene.

Porsche 911 Turbo

PRØVEKJØRT: Den er imponerende enten vi snakker om toppfart, akselerasjon eller kjøreegenskaper, men mest imponerende er den vanvittige kjøreopplevelsen.

Audi TT Roadster og Porsche Boxster S: Sol, sommer og 477hk

BILTEST: Boxster har fått kraftigere motor og Audi har kappet taket av TT. Boxster S og TT Roadster er blitt biler for dem som elsker vind i håret og vil ha mer motor enn de trenger.

Porsche 911 Carrera 4

PRØVEKJØRT: På vinterføre kan en Porsche 911 Carrera 4 være en rå og forrædersk sportsbil, men vi oppdaget at den også kan være snill som en fole.

Porsche 911 Cabriolet, Ferrari F355 F1 Spider, BMW M Roadster

BILTEST: De har rå kraft og karakter. De er utviklet for å kjøres – kjøres hardt. Men toppfarter mellom 250 og 280 km/t til tross; de trives best i moderate hastigheter på krevende veier.

911 Carrera

PRØVEKJØRT: Etter 34 år burde 911 forlengst vært avskrevet, men faktum er at den aldri har solgt så bra som i de siste årene. Og bli ikke forundret om suksessen fortsetter, 996 er bra, uforskammet bra.

Mercedes SLK og Porsche Boxster: Klasseforskjell

BILTEST: Sten Erik Nilsen har alltid ristet på hodet når jeg har fortalt om hvordan det er å kjøre åpen bil midtvinters. Men han var likevel svært så lett å be da anledningen til å kjøre Mercedes SLK og Porsche Boxster dukket opp i slutten av januar. To fantastiske biler i et helt utrolig uvær.

Porsches nye roadster: Boxter

PRØVEKJØRT: Smak på navnet. For den som kjenner Porsche finnes det ikke noe bedre ord for å beskrive den nye roadsteren. Boxermotoren lever i beste velgående og er bedre enn noen gang. Karosseriet bærer videre linjene fra Speedster. Denne bilen er Porsches fremtid og etter førsteinntrykket å dømme, burde de ikke ha store bekymringer.


Neste 1 artikler