BilNorge.no - Biltester
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny

 Biltester og prøvekjøringer

NORGES STØRSTE TESTBASE!

Over 3500 biler fra 1996-2020
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Saab 9-5 3.0 V6 TiD

PRØVEKJØRT: Med den store TiDmotoren under panseret oppfylles tre ønsker på en gang: V-sekser, høyt dreiemoment og lavt forbruk.

Saab 9-5

PRØVEKJØRT: Det er så vidt man ser forskjell på gamle og nye Saab 9-5, men kjøreopplevelsen er det gjort noe med. Saab satser på sportslige kjøreegenskaper.

Saab 9-3 2.0t

PRØVEKJØRT: Saab vil opp på prestisjestigen og derfor er det nå turbo som gjelder for alle modeller. Toliteren med 150 hk er nå minstemann på 9-3 programmet.

Sportslige og praktiske

BILTEST: På jakt etter en praktisk bil med sportslig legning? Aldri har du hatt mer å velge blant. Vi har kjørt seks sedaner med sportslig karakter – noen har ytelser som går utenpå mange rendyrkede sportsbiler.

I Saab Viggen med begge hender på rattet

NETTKJØRT: På en fin maidag dro Bils testteam til Rudskogen Motorsenter for å teste såkalte familie-racere. Ikke akkurat biler du snur deg etter på gaten, men mye stor kjøreopplevelse.

SAAB 900 1993-1997

BRUKTBIL: Rommelige biler med særegne løsninger er Saabs fristelse til bruktbilkjøperne.

Audi A6 2.4 – Saab 9-5 2.0t – Volvo V70 2.0T

BILTEST: Med den nye V70en gir ikke Volvo konkurrentene muligheter til å slappe av. Vi har kjørt nykommeren mot to av de etablerte i den luksuriøse delen av stasjonsvognmarkedet.

Saab 9-5 Estate

BILTEST: Utmerket komfort og praktiske løsninger er fremste kjennetegn til Saabs største modell.

Saab 9-3 Viggen

PRØVEKJØRT: Når Saab introduserer sin sportsligste modell, lener de seg til flydivisjonen i mer enn navnet. 9-3 Viggen er den beste 9-3 så langt, en ekte sportstouring bil.

Alfa Romeo 166 – Audi A6 – Saab 9-5

BILTEST: De appellerer til hjertet og har egentlig svært lite til felles bortsett fra at de er nesten like store, koster omtrent like mye og har forhjulsdrift. Alfa, Audi og Saab frir til individualistene blant oss.

Saab 9-5 Estate

PRØVEKJØRT: Saab har vært trofast mot kombikupékarosseriet lenge. Når de når lanserer sin første store stasjonsvogn, er det ikke en dag for sent. Saab-entusiastene trenger og fortjener denne bilen.

Saab 9-3 2.0 SE Turbo Ecopower

BILTEST: Saab har greid å ta vare på «Saab-kjenslan», og selv om 9-3 er blitt tilgodesett med mange forbedringer i forhold til 900-modellen, er Saabfølelsen fortsatt til stede.

Saab 9-3TiD

PRØVEKJØRT: Saabs første diesel er sterk og kultivert, om ikke helt fri for dieselulyder.

Saab 9-3: TiD for diesel

PRØVEKJØRT: På Saab 9-3, arvtakeren etter 900, er de nye detaljene godt skjult. Det gjelder også den store nyheten, for den befinner seg under panseret og heter TiD.

Saab 9-5 møter Volvo S70 og Lancia Kappa

BILTEST: 9-5 er avgjørende for Saabs fremtid. Vi har kjørt den mot to aktuelle konkurrenter; Volvo S70 og Lancia Kappa, og fant at stor-Saaben så absolutt har livets rett.

Saab 9-5

PRØVEKJØRT: Saab 9-5 er ikke utviklet for å sette rekorder. Den skal bare sørge for noe så enkelt som at den svenske fabrikken overlever.

Saab 9000 2.3i CD: Trygg og dyr svenske

BRUKTBIL: Saab 9000 har et godt omdømme i bruktmarkedet og er en bil som er like prestisjetung som enkelte modeller fra Audi, BMW, Mercedes og Volvo. Bruktbilprisene er høye – det er også driftsutgiftene. Fornuften tilsier en 9000- modell med liten motor uten turbo, men følelsene vil kanskje ha noe annet.