-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Ford lufter interessen for F-Max i Norge
Viser frem trekkvognen på Oslo Motor Show. Der blir det også Norgespremeiere for elektriske E-Transit.
Ford skal vise seg i sin fulle bredde på Oslo Motor Show, med alt fra elektriske Mustang Mach-E, via superbilen GT, til nye elektriske E-Transit som får sin Norgespremiere, Ranger Raptor og den tunge trekkvognen F-Max.
Sistnevnte er utstyrt med en 500 hesters 12,7-liters motor, og bygges av Fords samarbeidspartner Otosan i Tyrkia. Otosan produserer flere av Fords nyttekjøretøyer ved siden av å ha egne modeller.
F-Max ble lansert på hjemmemarkedet i Tyrkia i 2018, og det ruller minst ett eksemplar av bilen i Norge.
Modellen blir per i dag ikke importert til landet gjennom offisielle kanaler.
Salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen, bekrefter nå overfor YrkesBil at de stiller ut trekkvognen i Lillestrøm for å «lodde stemningen»:
– Med F-Max stikker vi en temperaturmåler inn i det norske markedet for å måle responsen på bilen, sier Espen Markussen.
– På Oslo Motor Show vil vi vise hva Ford er, vise bredden i vårt produktspekter, utdyper Markussen.
Importøren understreker at det ikke er tatt noen beslutning om offisiell import av F-Max til Norge.
Administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg, har tidligere vært tydelig overfor YrkesBil på at salg av lastebiler også vil kreve at det er et serviceapparat på plass for å håndtere denne type kjøretøy.
Nylig ble det kjent at F-Max også skal inn på det store tyske markedet.
I et intervju med YrkesBil i januar i år uttalte Berg følgende på spørsmål om F-Max var aktuell for Norge:
– Definitivt aktuelt fremdeles. Fabrikken, Otosan, har også identifisert Norge som et av markedene som er veldig interessante for F-Max. Otosan har et eget frittstående ansvar for håndteringen av disse lastebilene, men vi jobber også sammen. Se ikke bort fra at det vil rulle noen flere slike biler i Norge etter hvert. Det blir ingen stor satsing i første omgang, men jeg blir overrasket om det ikke kommer inn noen biler i 2021, sa Per Gunnar Berg i januar.
Nå står det i alle fall en i Lillestrøm førstkommende helg.
LES ALT OM OSLO MOTOR SHOW HER!