-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
I kjelleren på LA Auto Show
Tuning er gedigent i USA. Strengt tatt var det vel de som fant det opp, og de kan fortsatt sine saker.
- Det er sjelden at journalister finner veien hit, de er mest opptatt av de nyeste bilene, sier vakten som sjekker adgangstegnet vårt på vei inn i Kentia Hall som ligger i kjelleren på Los Angeles Convention Center.
Det er likevel nede i kjelleren her det er mulig å finne gull.
Strengt tatt er det tydelig at man ikke venter så mange journalister inn her, for bare en brøkdel av standene er bemannet.
Dette er kjelleren for sinnssyke felger, lakkeringer du ikke trodde fantes og bygg som høres for fantasifulle ut til å være sanne.
PsykoFord
GAS heter tuningfirmaet som har jaget opp den grønne Focus RSen i bildeserien til ganske utrolige 420 hestekrefter.
Det meste som kan poleres, tunes og fikses på, har man vært igjennom her.
Vi nevner i fleng, oppgradert innsug, turbo, intercooler, motorstyring, innsprøytningsdyser og på toppen har man lagt til et GAS metanol innsprøytningssystem.
Dermed står man altså igjen med 420 hestekrefter.
Når den katten er ute av sekken via forhjulene får du trolig så mye å tenke på at du ikke lenger kommer til å tenke for mye på resten av dekoren som selvsagt står i stil.
Matt skal det være
Det begynner å bli en stund siden matt var et skjellsord i tuningmiljøet.
Nede i kjelleren var det flust av dem. Ferrarier, Porscher, BMWer og Rolls Royce – alle med matt lakk.
Men matt er ikke lenger matt. Mens det for noen år siden ofte var foliert for å få frem effekten, har man i dag hentet frem en rekke lakktyper – sånn at det like gjerne kan være silkematt, halvmatt eller supermatt.
Platinum
En av tunerne som har den desidert største standen nede i kjelleren heter Platinum Motorsport.
De har hentet inn en rekke biler fra kundene sine, for å vise frem hva de kan by på.
Selskapet eies av to brødre, George og Jack Keshishyan og bringer definitivt noe inn i tuningindustrien.
For det er ingen tvil om at det er lett å ta det for langt.
Platinum hevder å være de første som plukket en Bugatti Veyron fullstendig fra hverandre og lakkerte den opp i en annen farge før den ble satt sammen igjen.