-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mer sporty GranTurismo
Maserati lanserer sin nye GranTurismo Sport. Den får motor og styling-elementer fra sin spreke storebror.
Det er GranTurismo MC Stradale som har stått modell for den oppdaterte coupéen. Det innebærer en mer aggressiv design og 20 ekstra hestekrefter.
Ifølge Maserati har GranTurismo Sport en «dobbel sjel», som tilbyr sportslig egenskaper og høye ytelser på den ene siden, uten at dette går på bekostning av eleganse og komfort på den andre siden. Altså – typisk Maserati-DNA.
Den nye modellen erstatter GranTurismo Sport og leveres i to utgaver, med automatisk eller robotisert manuell girkasse. Førstnevnte er en 6-trinns ZF, mens den robotiserte også har 6 trinn og styres via hendler på rattet.
Toppfart: 300 km/t
Motoren er en 4,7-liters V8 med 460 hestekrefter og et maks dreiemoment på 520 Newtonmeter. Den gjør på papiret null til hundre på 4,7 sekunder og har en potensiell toppfart på 300 km/t.
GranTurismo Sport er utstyrt med Sport Skyhook, et avansert dempesystem som lar føreren velge mellom maks sportslighet eller best mulig komfort.
Fronten er mer markant med større luftinntak for kjøling av bremser. Midt i grillen står en forkrommet Trident (Maseratis logo) med røde detaljer, et kjennetegn på Maseratis mest sportslige modeller.
Stopper effektivt
For første gang tilbyr Maserati LED lysteknologi for økt funksjonalitet og visibilitet.
Bak massive 20-tommers felger skjuler det seg et nytt bremseanlegg fra Brembo. De perforerte skivene er laget i stål og aluminium med blålakkerte 6-pots calipere foran og 4-pots bak.
Innendørs er det gjort grep for å fremheve bilens luksuriøse og sportslige sider. Nye seter med ergonomisk utforming skal gi bedre komfort på lange turer, samtidig som de gir økt sidestøtte.
Siden lanseringen i 2007 har Maserati levert ca. 15.000 GranTurismo. Største markeder er USA, Kina og Italia. Den nye modellen er leveringsklar på høsten.