-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-Klar når markedet er der
-Vi er i stand til å produsere en bil med brenselceller så snart marked og infrastruktur er på plass, sa Audis tekniske toppsjef på åpningen av LA Auto Show.
For å demonstrere sin kompetanse viser Audi sin A7 Sportback h-tron quattro, en kjørbar prototyp med brenselceller og en rekkevidde på 500 kilometer per fylling.
Bilen har elektrisk firehjulsdrift, men det er ingen fysisk forbindelse mellom de to akslene.
Samlet er effekt er 170 kW (231 hk) og den har et maks dreiemoment på 540 Newtonmeter. Den 1950 kg tunge bilen gjør null til hundre på 7,9 sekunder og har en toppfart på 180 km/t.
Den bruker 1 kg hydrogen for å kjøre 100 km, og tanken har en kapasitet som dekker 500 kilometer vanlig kjøring.
I tillegg har den et batteri med en kapasitet på 8,8 kWt som øker kapasiteten med 50 km, dette er hentet fra A3 Sportback e-tron.
Batteriet henter energi ved regenerering av bremsekraft, men kan også lades fra en vanlig stikkontakt (plug-in).
-A7 Sportback h-tron quattro er en ekte Audi – på samme tid sportslig og effektiv. To elmotorer sørger for quattro firehjulsdrift, sa styremedlem med ansvar for utvikling, Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, da han avduket bilen på LA Auto Show.
Brenselcellen består av 300 individuelle celler som til sammen danner en «stack». Siden eksosanlegget kun slipper ut noen dråper vann, er det laget av vektbesparende plast.
Siden 2013 har Audi hatt et pilotprosjekt der vindkraft benyttes for å produsere hydrogen ved hjelp av elektrolyse. Hydrogenet brukes i dag i produksjonen av Audi e-gas (syntetisk metan), men kan i fremtiden forsyne brenselcellebiler.