-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hyundais Euro-crossover
Også Hyundai og Kia begynner for alvor å finne sin Europeiske form nå. Hyundais Genève-konsept ble et vellykket signal på hva som forhåpentlig vil komme. Tenkt og tegnet i Europa.
Rüsselsheim nær Frankfurt er egentlig sete for Opel, men plutselig er det blitt mye mer. Like i nærheten, ned mot Rhinen, traff jeg en fyr på restaurant, han var ute med hele familien. Jeg visste han tegnet biler, så det var enkelt å komme med noen passende fraser. Men jeg måtte allikevel passe meg, for jeg ante ikke hvor han jobbet.
Nå har også Mitsubishi og Kia/Hyundai sine Europa-designsentra rett rundt hjørnet for Opel, den dag i dag vet jeg ikke om denne fyren egentlig tegnet tysk, japansk eller koreansk.
Globalt
Ikke at det spiller noen rolle lenger. Ta en titt på Hyundais Genève-konsept, Genus, og si meg med hånden på hjertet at du kan fortelle meg hvilket land den har sine røtter i. Jeg kunne i hvert fall lett tenke meg tre-fire andre studioer den kunne kommet fra. Akkurat disse nasjonale grensene er i ferd med å bli visket ut.
Og da Thomas Bürkle beskrev bilen for meg nevnte han ikke Korea med et ord. Derimot alle de vanlige frasene om dynamikk og rommelighet og komfort og praktisk kombinert med elegant trillet ut i samme tempo og i samme form som en hvilken som helst stolt beskrivelse av en ekte europeisk D-klasse sportslimo.
GSU?
Fire dører med en B-stolpe som er trukket såpass langt inn at sideglasset gir et ubrutt inntrykk og bærer profilen. En slapp front med tendenser til det trendy overbittet (Aygo, 107) og en hekk med en femte dør med krumminger i alle retninger – det er nesten slik at D-stolpene beskriver en sirkel, er ikke mer ekstrem enn at vi godt kan se disse elementene for oss i produksjonsutgaver.
Bilen kaller de en 2+2 coupé-wagon, hvilket tyder på dårlig tid. De fleste andre hadde funnet på en ny betegnelse på dette, GSU eller noe slikt. Gran Sport Utility. Konseptbilen er svært så kjørbar med sin 2,2 liters CRDi-diesel og fem trinns automat. Yttermålene er 475 x 187 x 157 og akselavstanden er på 285 cm.