-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Minitest: Mitsubishi Colt CZC
Andre bil ut i vår minitest av fem små cabrioleter, er Mitsubishi Colt CZC. Dette er også den rimeligste modellen i testen.
Som de fleste av konkurrentene er Colten registrert for 4 personer. Og i teorien er bilen utstyrt med fire seter, men grunnet nødvendig plass til taket når dette kjøres av, er baksetene kun egnet for svært kortvokste personer. Foran er det imidlertid komfortabelt å være, både for fører og passasjer.
A-stolpene rundt frontruta er kraftige og strekker seg lang inn i kabinen, noe som hemmer oversikten og gir utsatte personer en klaustrofobisk følelse. På den annen side gir konstruksjonen et lunt interiør uten plagsom vind – selv om vår bil ikke var utstyrt med vindavviser.
Spacet
Interiøret har mye plast, men fremstår som moderne og litt spacet.
I åpen tilstand merkes det godt at bilen vrir seg når det settes på lette utfordringer – noe som antyder en for svak konstruksjon med lav vridningsstabilitet. Dermed rister og slår det kraftig på ujevnt underlag, og konstruksjonen oppfattes som gammeldags. Med taket på blir det hele mer velkjørende.
Med 15 registreringer i første halvår, er Colt CZC nr 14 på den norske cabriolet-toppen (i følge data fra OFV).