-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Minitest: Nissan Micra C+C
Tredje bil ut i vår minitest av fem rimelige cabrioleter er Nissan Micra C+C. Bilen har flere smarte løsninger og tåler å bli satt på en utfordring eller to.
Utseendemessig har Nissan-modellen mye til felles med Colten. I profil er de to nesten identiske. En gedigen bakpart får Donald-fans til å tenke på bilen til Bestemor Duck.
Også denne bilen var uten vindavviser, og selv om A-stolpene er på nivå med de i Colten, var det mer vind mellom setene i Micraen.
Sporty
Micra C+C har et stivt og fint understell som gir god balanse mellom komfort og sportslige egenskaper. Den oppleves som rask og tåler å settes på utfordringer i svinger - selv i åpen tilstand.
Interiøret er smakfullt med flere smarte løsninger – blant annet et godt skjult smuglerrom under fremre passasjersete. Jentene på testlaget satte pris på en smart krok integrert i dashbordet for plassering av håndveske eller en bærepose. Instrumentene er ryddige og lettleste.
Glasstak
Spesiell er bilens takkonstruksjon som er utført i glass med rullegardin som kan trekkes for når sola blir for intens. Dermed kan du også nyte sola uten å fryse på kaldere dager.
Et minus må vi imidlertid dele ut til Micras seter som gjør det umulig å finne en god sittestilling. Førersetet kan ikke reguleres langt nok ned, og selv med fem vidt forskjellige bakstusser var det ingen som passet til sitteputens utforming. Dermed ble sidestøtten langt fra optimal. Rattet er også feil plassert i forhold til førersetet.
Med 17 registrerte biler i første halvår, ligger Micra på delt 12. plass med Audi TT på OFVs cabriolet-statistikk.