-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Minitest: Opel Tigra
Fjerde bil i vår minitest av rimelige cabrioleter, er Opel Tigra. I motsetning til konkurrentene, har Opel valgt å utstyre bilen med bare to seter. Smart.
Som vi har vært inne på i tidligere omtaler er baksetene i de små cabrioletene nærmest en vits. Til nød kan de brukes av kortvokste over små avstander, men de som har prøvd vil nok foretrekke å reise kollektivt neste gang de blir tilbudt en plass i et slikt baksete.
I stedet for bakseter finner du ekstra plass for oppbevaring bak forsetene i Tigra. Dessuten har Opel en løsning som stabler taket mer vertikalt slik at det opptar mindre plass i bagasjerommet. Resultatet er testens mest tilgjengelige bagasjerom, og et av de største - enten du kjører åpent eller lukket.
Sport og komfort
Tigra byr på en spennende kombinasjon av sport og komfort med hensyn til kjøreegenskaper. Styringen er presis og gearkassen frister til en sportslig kjørestil. Bilen har gode seter og oppleves som rommelig. Det er også godt med plass for plassering av diverse småting inne i bilen.
Hva Opel kunne spart seg er elektrisk åpning og lukking av koffertlokket – noe som tar irriterende lang tid. Irriterende er også klirrelyder fra vindavviseren og bilen er vanskelig å lukeparkere med taket lukket på grunn svært dårlig oversikt bakover.
Heller ikke Tigra er noen bestselger på det norske markedet. Med 8 registreringer i første halvår, én mer enn Copen, ligger den på en beskjeden 19. plass på OFVs cabriolet-stastistikk.