-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Minitest: Peugeot 207 CC
Femte og siste bil ut i vår minitest av små cabrioleter er Peugeot 207 CC. Den erstatter modellen som debuterte på Paris-utstillingen i 2000 og som startet en helt ny trend.
Peugeot 206 CC var den første moderne volummodellen som fikk elektrisk drevet hardtop. Siden er det kommet en rekke konkurrenter, både i samme segment og i klassen over. En oversikt fra Opplysningsrådet for Veitrafikken over cabrioleter registrert hittil i år, viser et utvalg på hele 35 forskjellige modeller med stort og smått.
Fransk komfort
Av bilene i testen er dette uten sammenligning den som gir mest storbilfølelse. Komfort er satt i høysetet, dessverre på bekostning av sportslige egenskaper. Bilen har det mest rommelige baksetet, om man i det hele tatt kan betegne det som baksete i en bil som dette.
Bak rattet er det lunt og komfortabelt, nesten på grensen til at man føler seg plassert i et badekar. De to i forsetene kan kose seg med et hav av plass.
Bestselger
I typisk fransk stil har Peugeot 207 CC en rørepinne av en gearspak og ullen servostyring. Og selv om rattet kan justeres i både høyde og lengde, slutter lengdereguleringen der den burde startet slik at du må velge mellom utstrakte armer eller alt for bøyde ben.
I sum er dette likevel en bil med brukbare allround egenskaper. I kombinasjon med en akseptabel pris er nok det årsaken til at 207 CC i første halvår var Norges mest solgte cabriolet med 110 registreringer, ifølge statistikk fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.