-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Minitest: Peugeot 207 CC
Femte og siste bil ut i vår minitest av små cabrioleter er Peugeot 207 CC. Den erstatter modellen som debuterte på Paris-utstillingen i 2000 og som startet en helt ny trend.
Peugeot 206 CC var den første moderne volummodellen som fikk elektrisk drevet hardtop. Siden er det kommet en rekke konkurrenter, både i samme segment og i klassen over. En oversikt fra Opplysningsrådet for Veitrafikken over cabrioleter registrert hittil i år, viser et utvalg på hele 35 forskjellige modeller med stort og smått.
Fransk komfort
Av bilene i testen er dette uten sammenligning den som gir mest storbilfølelse. Komfort er satt i høysetet, dessverre på bekostning av sportslige egenskaper. Bilen har det mest rommelige baksetet, om man i det hele tatt kan betegne det som baksete i en bil som dette.
Bak rattet er det lunt og komfortabelt, nesten på grensen til at man føler seg plassert i et badekar. De to i forsetene kan kose seg med et hav av plass.
Bestselger
I typisk fransk stil har Peugeot 207 CC en rørepinne av en gearspak og ullen servostyring. Og selv om rattet kan justeres i både høyde og lengde, slutter lengdereguleringen der den burde startet slik at du må velge mellom utstrakte armer eller alt for bøyde ben.
I sum er dette likevel en bil med brukbare allround egenskaper. I kombinasjon med en akseptabel pris er nok det årsaken til at 207 CC i første halvår var Norges mest solgte cabriolet med 110 registreringer, ifølge statistikk fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.