-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi pynter på A3
Etter fire år får Audi A3 nå en lett ansiktsløftning, helt i tråd med utseendet vi allerede har sett på A3 Cabriolet.
HER KAN DU LESE OM VÅR FØRSTE TUR I A3 CABRIOLET
Det er først og fremst Audis nye signatur, LED-kjørelysene og den enda større grillen, som gjør deg oppmerksom på at du kikker på en oppgradert versjon av A3.
I tillegg har bilen fått nye støtfangere og en litt rettere vinkel på bakluka på tredørsmodellen. Dermed er totallengden økt med 2,5 cm til 4,24 m. Sportback har nesten samme mål som tidligere med 4,29 m.
Sportsligere
I likhet med TT kan man nå bestille A3 med dempersystemet som kalles magnetic ride.
Dette systemet baserer seg på at magnetiske partikler i den syntetiske hydrokarbon-oljen reagerer på strømpusler som lynraskt tilpasser seg bilens bevegelser.
Dermed kan man magnetisk styre omløpet i væsken og bestemme om dempingen skal være sportlig eller komfortabel.
Systemet er svært effektivt og definitivt verdt pengene om du ønsker å tilføre en sportsligere touch til kjøreopplevelsen din.
Imponerende motor
De senere årene har den lille 105-hesters dieselutgaven vært klart dominerende i salget av A3. Det har imidlertid hatt en konkurrent i den 125-hesters TFSI-motoren på 1,4 liter.
Denne konkurransen bør nå ha blitt enda sterkere fordi denne motoren kan kombineres med den nye syvtrinns S tronic-kassen.
Denne girkassa kommer også i kombinasjon med 1,6- og 1,8-liters bensin mens resten av motorene vil kunne bruke den eksisterende sekstrinnsvarianten av samme girkasse.
Etter å ha kjørt A3 1,4 TFSI med S tronic må vi bare la oss imponere. Motoren er svært fleksibel og kjennes overraskende sterk ut, både når man ser på volum og hestekrefter.
Ny giv
Det er også noe befriende med det lave støynivået fra motoren man opplever i en bil med bensinmotor.
Etter å ha stått stille i mange år, har nå utviklingen av bensinmotorer skutt fart, og er du av de som har kjørt diesel noen år kan det være på tide å gi bensin en sjanse igjen.
Eneste skår i gleden må være at du må opp i 160-hester TFSI eller 140-hesters TDI om du vil ha firehjulstrekk.
Audi var den første av produsentene i premiumklassen som lanserte en kompakt kombikupé da A3 så dagens lys i 1996. I løpet av dette året kommer totalproduksjonen av A3 til å passere to millioner biler.
Nytt i forbindelse med ansiktsløftingen av A3 er at du nå får S3 i Sportback-versjon – altså med fem dører. Mer om vårt møte med denne kan du lese i sommernummeret av bladet Bil som er ute i begynnelsen av juli.
FAKTA AUDI A3 1,4 TFSI S TRONIC
PRIS: Ikke klar enda – men ganske små endringer i forhold til dagens pris.
MOTOR:
4-sylindret rekkemotor med turbo, 1,4 liter. 92 kW (125 hk) v/5000 o/min. 200 Nm v/1500 o/min
MÅL OG VEKT:
LxBxH: 424 x 177 x 142 cm
Akselavstand: 258 cm
Egenvekt: 1270 kg
Bagasjerom: 350 / 1080 liter (VDA)
Dekk: 205/55 R16
YTELSER:
Aks. 0 - 100 km/t: 9,3 sek
Toppfart: 203 km/t