-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Volkswagens FC-konsept
Volkswagen viser en prototyp med betegnelse Golf SportWagen HyMotoion på LA Auto Show.
De japanske produsentene Toyota og Honda har lansert hydrogenbiler som er så å si salgsklare, Toyota kommer neste år og Honda i 2015.
Og da må selvsagt Europas største bilprodusent fortelle at de også behersker denne teknologien – de venter bare med å trykke på produksjonsknappen til infrastrukturen er på plass, noe som fortsatt kan ta mange år.
Mens søsterfirma Audi har lagt sin brenselcelle i en sportslig A7, velger Volkswagen å bygge en demobil basert på en mer folkelig Golf stasjonsvogn.
Effektivt pakket
Drivlinjen er hentet direkte fra e-Golf, og både denne og brenselcellene får plass under panseret.
Hydrogentankene, fire i tallet, er plassert under baksete og bagasjerom slik at interiøret tilsvarer det du finner i en vanlig Golf stasjonsvogn som er blant de mest romslige i klassen.
Bilen har en effekt på 100 kW (136 hk) og gjør null til hundre på 10 blank. Potensiell rekkevidde med full tank er 500 kilometer.
I USA ruller i dag en rekke prototyper med brenselceller basert på den amerikanske utgaven av Passat. Disse har den samme drivlinjen som Golf HyMotion.
Fleksibel plattform
Bilen er basert på Volkswagens moderne MQB-plattform som danner grunnlaget for en rekke av konsernets modeller.
Plattformens fleksibilitet demonstreres ved det mangfoldet av drivlinjer VW tilbyr – i dag leveres Golf med bensin-, diesel- og elmotorer, samt som ladbar hybrid (Golf GTE). Det fins også utgaver for naturgass.
Ingen andre produsenter tilbyr ifølge VW så mange ulike drivlinjer på en og samme plattform.