-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
911 Carrera i to karosserier
Porsche lanserer nå de nye innstegsmodellene i 911-serien. Noen direkte sinker blir de langt fra.
Da åttende generasjon Porsche 911 så dagens lys i vinter, var det som vanlig Carrera S-variantene som var først ute. Først kom 911 Coupé som Carrera S og Carrera 4S, og så fulgte 911 Cabriolet med de samme betegnelsene.
Les vår prøvekjøring av 911 Carrera S Cabriolet her
Nå er turen kommet til 911 Carrera Coupé og Cabriolet.
Mens S-modellene skilter med 450 hestekrefter nøyer 911 Carrera seg med å hente ut 385 fra sin 3-liters, 6-sylindrede boxer med biturbo. Sammenlignet med forrige generasjon 911 Carrera er det en økning på 15 hester.
911 Carrera deler det meste av komponenter med S-utgavene, inkludert 10,9-tommers berøringsskjerm, tilkoblingsmuligheter og sikkerhetssystemer, inkludert Porsche Wet Mode som gjør det vesentlig enklere å håndtere potente egenskaper på våt vei, uten å drepe kjøregleden.
Carrera-varianten skiller seg fra S-utgaven gjennom mer moderat dimensjon på hjulutrustning og bremser og et annet eksosanlegg.
Men innstegsmodellen har lite å skamme seg over når det kommer til ytelser. Motor, chassis og bremser er konstruert for sportslig kjøreglede også her. Kraftoverføringen skjer via en ny 8-trinns PDK (dobbel clutch) girkasse.
911 Carrera Coupe sprinter til hundre på 4,2 sekunder og har en potensiell toppfart på 293 km/t. Utstyrer du bilen med Sport Chrono-pakke barberer du den tiden med to tideler. Med slike ytelser er det beundringsverdig at man oppnår et snittforbruk på 0,9 liter på mila.
Hjulutrustningen består av 235/40 ZR dekk på 19-tommers felger foran, samt 20-tommere med 295/35 ZR bak. Bremsene har skiver på 330 mm og sortlakkerte 4-pots calipere rund baut. De røde er forbeholdt S-modellene.
911 Carrera-modellene er bestillingsklare, og ifølge Porsche er variantene med firehjulsdrift også snart leveringsklare.