-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
911 Carrera i to karosserier
Porsche lanserer nå de nye innstegsmodellene i 911-serien. Noen direkte sinker blir de langt fra.
Da åttende generasjon Porsche 911 så dagens lys i vinter, var det som vanlig Carrera S-variantene som var først ute. Først kom 911 Coupé som Carrera S og Carrera 4S, og så fulgte 911 Cabriolet med de samme betegnelsene.
Les vår prøvekjøring av 911 Carrera S Cabriolet her
Nå er turen kommet til 911 Carrera Coupé og Cabriolet.
Mens S-modellene skilter med 450 hestekrefter nøyer 911 Carrera seg med å hente ut 385 fra sin 3-liters, 6-sylindrede boxer med biturbo. Sammenlignet med forrige generasjon 911 Carrera er det en økning på 15 hester.
911 Carrera deler det meste av komponenter med S-utgavene, inkludert 10,9-tommers berøringsskjerm, tilkoblingsmuligheter og sikkerhetssystemer, inkludert Porsche Wet Mode som gjør det vesentlig enklere å håndtere potente egenskaper på våt vei, uten å drepe kjøregleden.
Carrera-varianten skiller seg fra S-utgaven gjennom mer moderat dimensjon på hjulutrustning og bremser og et annet eksosanlegg.
Men innstegsmodellen har lite å skamme seg over når det kommer til ytelser. Motor, chassis og bremser er konstruert for sportslig kjøreglede også her. Kraftoverføringen skjer via en ny 8-trinns PDK (dobbel clutch) girkasse.
911 Carrera Coupe sprinter til hundre på 4,2 sekunder og har en potensiell toppfart på 293 km/t. Utstyrer du bilen med Sport Chrono-pakke barberer du den tiden med to tideler. Med slike ytelser er det beundringsverdig at man oppnår et snittforbruk på 0,9 liter på mila.
Hjulutrustningen består av 235/40 ZR dekk på 19-tommers felger foran, samt 20-tommere med 295/35 ZR bak. Bremsene har skiver på 330 mm og sortlakkerte 4-pots calipere rund baut. De røde er forbeholdt S-modellene.
911 Carrera-modellene er bestillingsklare, og ifølge Porsche er variantene med firehjulsdrift også snart leveringsklare.