-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Audi oppgraderer
Få måneder etter at Audi begynte å selge e-tron 55 i hopetall kommer den første oppgraderingen. Og vi får flere detaljer om den rimeligere modellen.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert nesten 5000 nye e-tron på norske skilter, noe som gjør den elektrisk drevne SUV-en til Norges mest solgte SUV og til den tredje mest solgte bilmodellen totalt.
Les vår prøvekjøring av Audi e-tron 55 quattro
Og langt flere biler skal det bli, for Audi har startet salget av en rimeligere modell, e-tron 50, for dem som klarer seg med kortere rekkevidde og litt mindre effekt.
I tillegg lanserte de på LA Auto Show den mer sportslige e-tron Sportback.
Nå forteller Audi at e-tron 55 får oppgradert rekkevidden til 436 kilometer etter WLTP-syklusen, 25 kilometer mer enn tidligere. Oppgraderingen vil gjelde alle nye biler som er på vei til kunder.
Nye bremser sørger for mer effektiv regenerering, drivlinjen er oppdatert slik at den fremre motoren er mindre i bruk – kun når den virkelig trengs under kraftig akselerasjon og når bakhjulene mister grep.
I tillegg har man klart å utnytte en større del av batteriet. Av en brutto kapasitet på 95 kWt er netto kapasiteten økt til 86,5 kWt.
Når det gjelder den rimeligere utgaven, e-tron 50, bekrefter Audi nå at den får en effekt på 230 kW (313 hk) og et dreiemoment på 540 Newtonmeter. Til sammenligning har 55-versjonen 360 hk og 561 Nm.
Batteripakken i denne består av 27 moduler og er rundt 120 kg lettere enn pakken i e-tron 55. Kapasiteten er på 71 kWt brutto (netto 64,7 kWt) hvilken skal gi en WLTP-rekkevidde på 336 kilometer. Sportback-versjonen kommer 10 km lengre takket være mer effektiv aerodynamikk.