-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

BMW iX1 eDrive20
Ny innstegsmodell under kr 500.000
BMW utvider porteføljen med en ny innstegsmodell: BMW iX1 eDrive20. Den forhjulsdrevne versjonen av den kompakte SUV-en får en rekkevidde på opptil 475 km og startpris på under den magiske grensen på en halv million.
BMW iX1 xDrive30 er så langt i år den mest registrerte nye BMW-modellen i Norge. Nå får den selskap av BMW iX1 eDrive20 – en forhjulsdrevet versjon, med lengre rekkevidde og lavere startpris. Som den firehjulsdrevne BMW iX1 xDrive30, vil den produseres ved fabrikken i Regensburg, Tyskland.
Opptil 475 km
Nye BMW iX1 eDrive20 har en elektrisk motor på forakselen med maksimal effekt på 150 kW/204 hk og et maksimalt dreiemoment på 250 Nm. Akselerasjonen fra 0–100 km/t gjøres unna på 8,6 sekunder, mens toppfarten er elektronisk begrenset til 170 km/t.
Netto batterikapasitet på 64,78 kWt gir en rekkevidde på opptil 475 km. Foreløpige WLTP-verdier gir et kombinert strømforbruk fra 15,4-17,2 kWt/100 km (avhengig utstyr), noe som tilsier en rekkevidde fra 430-475 km.
Med DC-hurtiglading er maks effekt 130 kW. Under optimale forhold lades da batteriet fra 10 til 80 prosent på 29 minutter. En ladeøkt på 10 minutter kan da gi 120 km rekkevidde.
Hvis ruteveiledningen i bilens navigasjonssystem har planlagt et stopp ved en hurtiglader, vil høyspentbatteriet i bilen automatisk forvarmes når bilen nærmer seg for å sikre at ladeøkten blir så effektiv som mulig. En slik forvarming av batteriet kan også startes manuelt når ruteveiledningen ikke er aktivert.
Den nye innstegsmodellen byr ifølge importøren på et omfattende utvalg av standardutstyr, inkludert BMW Maps navigasjonssystem, 2-soners automatisk klimaanlegg og en rekke førerassistentsystemer.
(saken fortsetter)
Priser
Produksjonen av nykommeren starter i november, men norske forhandlere åpner for bestilling allerede nå – med en startpris på 466.500 kr. eks. levering.
Som for en rekke av BMWs elektriske modeller tilbys også ulike utstyrsnivåer, med mulighet for ytterligere individuelle tilvalg:
BMW iX1 eDrive20
Modell: | Utstyr inkludert: | Pris: |
BMW iX1 eDrive20 «Charged» | Adaptive LED frontlykter m/ fjernlysassistent, Comfort Access, speilpakke, trådløs lading av smartphone, rattvarme, tilhengerfeste, takrails, forberedelse for digitalt kjøp av Driving Assistant Plus | kr. 499 900 inkl. levering |
BMW iX1 eDrive20 «Charged Plus» | Som «Charged» og følgende i tillegg: Elektrisk setejustering med minne og massasjefunksjon for fører, Harman Kardon høyttalerssystem, Parking Assistant Plus, Live Cockpit med head up display, metallic lakk | kr. 519 900 inkl. levering |
BMW iX1 eDrive20 «Fully Charged» | Som «Charged Plus» og følgende i tillegg: M Sport eksteriør og interiør, Driving Assistant Plus. | kr. 559 900 inkl. levering |