-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
AVKLEDD: S-Coupé
Den skal debutere i Genève neste måned, men her får du servert informasjon, bilder og video på nye S-Klasse Coupé i rikelige monn.
Allerede i Frankfurt presenterte de denne bilen som S-Klasse Concept Coupé, og det blir også det endelige navnet – minus «Concept».
Bilen skal altså debutere i Genève om en snau måned, og skal vi dømme etter bildene, har det ikke skjedd store endringer i forhold til konseptutgaven.
Men i forhold til sedan-utgaven kan vi i hvert fall slå fast at Coupéen har enda flere folder langs sidene. Og at om ikke panseret er lenger, så er i hvert fall hekken kortere, takket være den myke, B-stolpeløse taklinjen.
S-Klasse Coupé har en lengde på 503 cm, en bredde på 190 og en høyde på 141 cm. Sammenlignet med den vanlige sedanen er den 8 cm kortere, 1 cm bredere og 8 cm lavere. En akselavstand på 295 cm er også 8 cm kortere enn sedanens.
Først 500
Det er ingen grunn til at ikke denne skal kunne utstyres med det samme utvalg drivlinjer som firedørs utgaven kan boltre seg i, blant annet utvalget fra AMG, men i første omgang får vi den presentert som S 500 Coupé.
Den er utstyrt med en V8 biturbo på 4663 ccm som er god for 455 hester og et dreiemoment på 700 Newtonmeter. Hva det betyr omsatt i ytelser får vi foreløpig ikke vite.
«Magic Body Control» ble lansert som en nyhet i S-Klasse sedan, men tas et steg videre i coupeen.
Ny teknologi
Her har det nemlig fått en tiltefunksjon der «bilen lener seg til siden i kurver, som en motorsyklist, og dermed reduseres sentrifugalkraften», heter det. Det skal bli interessant å prøve ut i praksis.
LED lys er standard i denne modellen, og er man riktig jålete kan man få 47 Swarowski-krystaller i lyktene.
Vi tar en nærmere titt på den sporty luksusmodellen i Genève neste måned, og innen den er på plass hos forhandlerne i andre halvår, skal vi nok greie å få lagt hendene på et eksemplar for å formilde våre førsteinntrykk.