-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Estland vant kampen om "søt"
Selvfølgelig ble den en publikumsmagnet i Genève. Nobe fra Estland. 60-talls søt og elektrisk. Swingskjørt og vegan – kan ikke slå feil.
Det er første gang jeg har sett den i virkeligheten. Den lille trehjulingen fra Estland som har som mål å endre folks oppfatning av både bil og bilkjøring, og å bygge en bil som både kan oppgraderes, gjenbrukes og som er bærekraftig – intet mindre.
Lille Nobe er alt det – sikkert. Smarte materialer, smart løsning med batteri i en lekker veske som du bærer med deg hjem for å lade i stua, smart design – dersom du kunne tenke deg å sitte i en glassboble og ta deg ut.
Plass til tre, en bil som aldri skal på skraphaugen for alle materialene skal kunne brukes om igjen – og definitivt søt. Nesten så du vil slikke den i deg, som en lollypop.
Som vi har fortalt før ble den kickstartet med crowd funding i Sverige, nå er det hele 100 % Estland-basert. Produksjonen er forsiktig i gang, hvis jeg tegnet meg på nå kunne jeg få byggenummer 11.
De hadde hengt opp en reservasjonslapp på standen, omtrent av den typen som henger på stolper og vegger der du river av telefonnummeret hvis du ønsker å få taket måkt.
Da jeg kom tilbake var det noen som hadde tatt nummer 11, så nå var det tolveren som var tilgjengelig. Bare ring Hardi Pöter hvis du vil ha en, han er salgssjef der.
Men, som med alle fashion aksessoirer, du må betale for å være cool.
37.000 euro for den med 210 km rekkevidde og 110 i toppfart. €47.000 hvis du vil ha 260 og 130. 10 % depositum ved bestilling.
Da snakker vi enten 54 kW (72 hk) eller 72 kW (98hk ) med batterier på hhv. 4 og 5 kWh. Og 590 kg med motor i alle tre hjulene.
Og taket kan du ta av på begge versjonene.
Jeg er lovet prøvekjøring om seks måneder. Det kan bli som å gjenoppleve min første Messerschmitt-tur. Bare lydløst.