-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Estland vant kampen om "søt"
Selvfølgelig ble den en publikumsmagnet i Genève. Nobe fra Estland. 60-talls søt og elektrisk. Swingskjørt og vegan – kan ikke slå feil.
Det er første gang jeg har sett den i virkeligheten. Den lille trehjulingen fra Estland som har som mål å endre folks oppfatning av både bil og bilkjøring, og å bygge en bil som både kan oppgraderes, gjenbrukes og som er bærekraftig – intet mindre.
Lille Nobe er alt det – sikkert. Smarte materialer, smart løsning med batteri i en lekker veske som du bærer med deg hjem for å lade i stua, smart design – dersom du kunne tenke deg å sitte i en glassboble og ta deg ut.
Plass til tre, en bil som aldri skal på skraphaugen for alle materialene skal kunne brukes om igjen – og definitivt søt. Nesten så du vil slikke den i deg, som en lollypop.
Som vi har fortalt før ble den kickstartet med crowd funding i Sverige, nå er det hele 100 % Estland-basert. Produksjonen er forsiktig i gang, hvis jeg tegnet meg på nå kunne jeg få byggenummer 11.
De hadde hengt opp en reservasjonslapp på standen, omtrent av den typen som henger på stolper og vegger der du river av telefonnummeret hvis du ønsker å få taket måkt.
Da jeg kom tilbake var det noen som hadde tatt nummer 11, så nå var det tolveren som var tilgjengelig. Bare ring Hardi Pöter hvis du vil ha en, han er salgssjef der.
Men, som med alle fashion aksessoirer, du må betale for å være cool.
37.000 euro for den med 210 km rekkevidde og 110 i toppfart. €47.000 hvis du vil ha 260 og 130. 10 % depositum ved bestilling.
Da snakker vi enten 54 kW (72 hk) eller 72 kW (98hk ) med batterier på hhv. 4 og 5 kWh. Og 590 kg med motor i alle tre hjulene.
Og taket kan du ta av på begge versjonene.
Jeg er lovet prøvekjøring om seks måneder. Det kan bli som å gjenoppleve min første Messerschmitt-tur. Bare lydløst.