-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Estland vant kampen om "søt"
Selvfølgelig ble den en publikumsmagnet i Genève. Nobe fra Estland. 60-talls søt og elektrisk. Swingskjørt og vegan – kan ikke slå feil.
Det er første gang jeg har sett den i virkeligheten. Den lille trehjulingen fra Estland som har som mål å endre folks oppfatning av både bil og bilkjøring, og å bygge en bil som både kan oppgraderes, gjenbrukes og som er bærekraftig – intet mindre.
Lille Nobe er alt det – sikkert. Smarte materialer, smart løsning med batteri i en lekker veske som du bærer med deg hjem for å lade i stua, smart design – dersom du kunne tenke deg å sitte i en glassboble og ta deg ut.
Plass til tre, en bil som aldri skal på skraphaugen for alle materialene skal kunne brukes om igjen – og definitivt søt. Nesten så du vil slikke den i deg, som en lollypop.
Som vi har fortalt før ble den kickstartet med crowd funding i Sverige, nå er det hele 100 % Estland-basert. Produksjonen er forsiktig i gang, hvis jeg tegnet meg på nå kunne jeg få byggenummer 11.
De hadde hengt opp en reservasjonslapp på standen, omtrent av den typen som henger på stolper og vegger der du river av telefonnummeret hvis du ønsker å få taket måkt.
Da jeg kom tilbake var det noen som hadde tatt nummer 11, så nå var det tolveren som var tilgjengelig. Bare ring Hardi Pöter hvis du vil ha en, han er salgssjef der.
Men, som med alle fashion aksessoirer, du må betale for å være cool.
37.000 euro for den med 210 km rekkevidde og 110 i toppfart. €47.000 hvis du vil ha 260 og 130. 10 % depositum ved bestilling.
Da snakker vi enten 54 kW (72 hk) eller 72 kW (98hk ) med batterier på hhv. 4 og 5 kWh. Og 590 kg med motor i alle tre hjulene.
Og taket kan du ta av på begge versjonene.
Jeg er lovet prøvekjøring om seks måneder. Det kan bli som å gjenoppleve min første Messerschmitt-tur. Bare lydløst.