-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Italiamerikaner
Puritalia har satt seg som mål å lage en halvt italiensk, halvt amerikansk bil. Det beste fra to verdener?
For deres nye modell 427 skal bygges i Italia, etter inspirasjon fra den smått legendariske Shelby Cobra. Italiensk håndverk skal møte amerikanske drivlinjer, i det Puritalia selv kaller en «harmonisk kontrast mellom eleganse og aggresjon».
Foreløpig ser det ut som 427 kun er på tenkestadiet, siden det kun eksisterer datagenererte bilder av den, men når (om?) den kommer på veien, burde alt ligge til rette for en god kjøreopplevelse.
«Om stort er bra, må større være bedre»
Sitatet kommer visst fra Carrol Shelby selv, og Puritalia parerer sitatet med «er det lettere, må det være enda bedre». 427 skal ha en vekt på under 1100 kilo, og kombinert med stor motor bør det gå unna.
Motoren er en 5-liters V8, med 445 hestekrefter og 530 Newtonmeter dreiemoment, kombinert med bakhjulsdrift og sekstrinns manuell girkasse.
«Elektrisk, nei takk»
«Den eneste elektromotoren her er til vindusviskerne». Enkelt og greit. Om 445 hestekrefter blir for tynt, kan bilen også fås med kompressor. Da skremmes V8eren opp i 605 hestekrefter. Kombinert med den lave vekten, gir det faktisk et effekt/vekt-forhold noe over Bugatti Veyron ...
Og med kompressor burde den Cobra-inspirerte bilen også hvese som en slange.