-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Spikersuppe, med speed
Man må beundre Abarth for alt de får ut av nesten ikke noe. To modeller er det de har å jobbe med. Til Frankfurt kommer de blant annet med tre, som de kaller det, verdensnyheter.
Koke suppe på en spiker høres ut som en enkel oppgave i forhold til å presse stadig mer ut av 500- og Punto-sitronene. Men Abarth klarer det igjen, etter å ha klart å selge innpå 7.000 av sine ”gamle” modeller, så langt i år.
Virkelig utrolig er det når vi får høre at de har solgt 1695 eksemplarer av 695 Tributo Ferrari. 180 hester, og raskere 500 får du ikke! Og – muligens – den mest primitive landeveisbilen jeg har kjørt siden begynnelsen av 70-årene.
Det hjelper ikke hvor mye TTC (Torque Transfer Control) disse bilene har, her fikk vi forhjulsdrift i sin mest ekstreme form.
Den største nyheten blir vel 695 Competizione. På mange måter en Tributo uten alt Ferrari-stashet, men fremdeles med 17-tommere, Brembo og 1,4 turbomotoren med 180 hester og manuelle skift. Slik at det på mange måter kan sies å bli en landeveislovlig Asetto Corsa.
Men egentlig er vel den andre nye utgaven av en 500-basis enda morsommere. For her har vi en 500 Cabrio, med den spesielle blåfargen Fiat har brukt på sine Italia-versjoner.
Her er det i tillegg til ganske mye åpent areal opp mot himmelen, 160 turbohester og en solid femtrinns kasse. Dessverre ikke full cabrio, men allikevel - dette tilsvarer en hårføner der bryteren på en eller annen måte har nådd trinn ti. Med andre ord, dette kan blåse skikkelig.
Den siste Abarthen denne gangen blir en Punto SuperSport som tar den eksisterende EsseEsse til nye høyder. 180 hester fra 1,4 liters MultiJet-motoren og et sett Koni dempere med passende spesifikasjoner.
Interiøret er også ganske nytt, seter fra Sabelt og en nydelig instrumentpakke fra tradisjonsrike Jaeger.
Dessuten kommer det nytt tilbehør, og Abarth trimme- / ombyggingssettene som kommer i lekre, arkitekttegnede kasser, vil sikkert også dukke opp i nye utgaver.
For de som virkelig bekjenner seg til Skorpionen kommer de med en app der du kan boltre deg og connecte med likesinnede over hele verden.
Noen i Norge også, faktisk, selv om Fiat-importøren ikke har tatt på seg Abarth-biten. Det stiller nemlig ganske store krav både til salg og service. Men hva gjør det når man har bakdør-muligheter der det til og med kan slippe gjennom en Tributo Ferrari.