-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hankooks muntre fantasier
Det må være spennende å tegne dekk hos Hankook. Der får man åpenbart lov til å gjøre det meste.
Forrige gang jeg så Hankooks villeste var på Genève-utstillingen for snart fem år siden. Da hadde de allerede debutert i Essen et par måneder tidligere.
Les også: Hjulet oppfunnet enda en gang
Nå dukket de igjen opp med to nye fremtidsfantasier på det store bilshowet i Essen. Hexonic og Aeroflow heter de.
Det første sies å være beregnet på selvkjørende biler. Her er det altså ikke noen primitiv, gammeldags sjåfør som ber om å få litt styrefølelse i rattet for å begripe hva dekkene gjør og hvordan de oppfører seg.
Navnet kommer selvfølgelig av alle de sekskantede (hexa er gresk for seks) modulene som jobber sammen med syv sensorer bygget inn i dekket.
Disse sensorene leser vei- og kjøreforhold, tar med seg temperatur og veioverflate og mye annet og får modulene til å oppføre seg slik at de alltid byr på best mulig grep og våt-egenskaper.
Aeroflow er derimot bygget for føreren. Det er et dekk beregnet for bilsport, der det brede dekket faktisk splitter på midten og blir enda bredere under fart. Og, ifølge produsenten, kan det suge luft inn i noe turbinaktig i hjulet og dermed skapet enda høyere marktrykk.
Ikke at jeg skjønner hvordan det er ment å virke, men ifølge Hankook må man ha en bil som er spesialdesignet rundt dette dekket for å få det hele til å fungere.
Heldigvis har de gitt oss en tegning av en slik bil også, og det er ikke mye ekstra å si om akkurat det.
Bortsett fra at dersom du ønsker enda bredere dekk til racerbilen din, så bygg enda bredere dekk da.
Og hvis du ønsker å øke marktrykket, så er det nok enklere å bruke aero på karosseriet enn å leke med Aeroflower.
De ser jo imidlertid bra ut da.
Men ingen av dem greide å fjerne Kumhos Smasher fra førsteplassen på konseptdekk-listen min. Selv om det er to år gammelt, er fremdeles denne mellomtingen mellom et steinknuser-anlegg og en rullende sugekopp det beste fra dekkfronten.
Riktignok designet sammen med SsangYong, men ingen andre er i nærheten av dette.