-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nissan Navara: Overraskelsen
I riktig gamle dager var det hesten som gjorde jobben når tunge lass skulle flyttes. Nå har hesten fire hjul og lasteplan. Pickupen er det moderne menneskets arbeidshest.
I denne testen er det bare Ford Ranger som leveres med slik luksus, som slett ikke bør være luksus i Norge.
Kommende storselger?
I det hele tatt klaget få over noe som helst ved Navara. En liten detalj som bør nevnes, er det innklappbare stigtrinnet på venstre side av baklemmen. Fiffig.
Med bøyler på taket og solide stigtrinn på sidene, er Navara tøff å se på. Interiøret og førermiljøet gjenkjennes fra Nissans personbiler, lett er det å finne fram i knapper og brytere, og pluss for fire videokameraer som gjør rygging og lukeparkering til en lek. De fleste satt godt i Navaras elektrisk regulerbare skinnstoler.
Men Navara sliter med utluftingen. Klimaanlegget klarer ikke å håndtere fuktige klær, og det dugger overraskende lett på rutene. Løsningen ble derfor for vår del på regnfulle dager å åpne soltaket i bakkant.
På en skala fra personbil til anleggsbil er Navara noe midt mellom.
Tauebilen
Veksling mellom 2 WD og 4 WD skjer, som i de tre andre japanerne, ved å vri om en bryter. Lavserie og utforbakkekontroll gjør terrengkjøring enklere.
I grunnversjon er det liten prisforskjell mellom de fire «japanske» bilene, men med Navara som den rimeligste. Det på papiret lave forbruket og 100 kilo lavere egenvekt gjør at Navara slipper unna med lavest engangsavgift – hele 30.000 kroner mindre i avgift enn Ford må ut med for Ranger.
Samarbeidet mellom alliansen Renault-Nissan og Daimler gjør at Navara i løpet av 2017 får to halvbrødre: Renault Alaskan og Mercedes X-klasse. Begge får Navara som bygges i Barcelona i bunnen.
LES VIDERE:
- Innledning
Ford Ranger
Isuzu D-Max
Nissan Navara
Toyota Hilux
VW Amarok
Testdata og poeng