-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Hondas nye by-elektriske
Vi har fått de første glimtene av Hondas nye kompakte elbil. Den skal debutere på Genève-utstillingen om et par uker og heter Tomo.
De siste årene har studentene ved designskolen IED i Torino møtt opp på Genève-utstillingen med en 1:1 modell av en av deres drømmer
I fjor var det Kite de presenterte ved hjelp av Hyundai, og i forhold til den ekstremt futuristiske Scilla de gjorde for to år siden er årets innslag faktisk ganske ned på jorden.
I år har studentene nemlig drømt sammen med Honda, og briefen de fikk var ganske grei:
«Fun driving» og noe ungdommen ville se på som et passende transportmiddel de neste seks år. Men det skulle også være viktig at de introduserte et helt nytt segment der alder på kunden ikke er noe tema.
Det hele beskrives som en mellomting mellom en smart-telefon og en mobilitets-greie, noe som skal hjelpe deg med å kombinere fritidsaktiviteter utenfor byen og med å jobbe i storbyen.
For meg ser den ut som en kul mikro pickup, elektrisk selvfølgelig, med noen grafiske trekk hentet fra Urban-konseptet.
Her er det mengder av avanserte assistenter som sikrer at dingsen sørger for å oppfylle behovene dine på en måte du ønsker. Det er nok derfor de har døpt den Tomo. Det betyr venn på japansk.
Det hele måler 4 meter i lengden, 1,6 i høyden og 1,9 i bredden. Akselavstanden er 269 cm.
De studentene som har jobbet med dette prosjektet kommer fra seks forskjellige land: India, Italia, Tyskland, Kina, Mexico og Taiwan, og Hondas toppfolk har gitt prosjektet sin endelige velsignelse.
– Her har vi bedt IED-studentene tenke seg en variasjon av det Urban EV-konseptet vi viste i Genève i fjor. Dette ble en spennende, konstruktiv reise både for oss og for studentene takket være sammensmeltingen mellom Hondas designfilosofi og den skapende energien de unge IED-designerne gikk løs på oppgaven med, sier Taku Kono, den administrative toppen for Honda Styling og Design.
Det skal bli spennende å se om det er likheter mellom denne og den «offisielle» elbilen Honda skal presentere i Genève.