-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Fri flyt med fri form
Å få lov til å stille ut ideen sin, i full skala, på bilutstillingen i Genève, burde være grunn god nok til å melde seg inn hos Istituto Europeo di Design i Torino.
Sammen med Quattroruote, og med god hjelp av Pininfarina pluss andre velvillige sponsorer, pleier IED å lage en egen liten intern konkurranse for studentene sine der sluttresultatet blir bygget i full størrelse og vist frem på Genève-utstillingen.
Som regel pleier de å få et tema å arbeide etter, og som regel pleier temaet å ligge litt tettere opp mot en bil enn det som var tilfellet i år.
I år var briefen å komme frem til noe 1+1 seters aktig, inspirert av moderne fly, halv-autonomt, med spesiell vekt på å få frem letthet.
Men det var også noen krav om for eksempel elektriske motorer for bakhjulene, så det var visse bil-innspill i oppgaven – det var ikke bare å fantasere fritt.
Scilla heter kjøretøyet, aner ikke hvorfor. Ikke er den blå og ikke syns jeg den likner på en Scilla heller. Derimot syns jeg den har tendenser fra en strømlinjebil Pininfarina bygde for mange år siden, den hadde også en slags bananformet krumming på undersiden.
Men det er i hvert fall helt opplagt at her har studentene (ingen skandinaver med denne gangen) gått inn for å fjerne absolutt alt det overflødige og skape en hel fri form, renset for alle forstyrrelser.
Den måler 455 cm i lengden, er to meter bred og litt over en meter høy. Og jeg syntes den så fantastisk ut – men det var jeg visst forholdsvis alene om.