-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
GT40 med plugg
Et engelsk firma bygger replicaer etter originaloppskrifter. Et annet bygger om klassisk til el. Klart de to måtte møtes. Nå først over en GT40.
Superformance har bygget biler siden 1994. Replicaer ville mange kalle dem, men her heter det «recreation» eller «continuation» eller noe som gir inntrykk av at dette er ingen etterlikning, men the Real Deal.
Det stemmer egentlig – mange av bilene de bygger gjør de under overoppsyn og med lisens fra den opprinnelige produsenten. Ikke akkurat ukjent når det gjelder Cobra-variasjoner, og heller ikke når det gjelder den opprinnelige GT40 – som det dreier seg om her.
Men før vi går videre – de bygger også Corvette lettvektere – samme type som Zora Arkus Duntov bygde 125 av i 1962. Målet – som aldri ble nådd – var selvfølgelig å vinne Le Mans.
Tilbake til Forden. De bygger forskjellige versjoner av bilen som banka Ferrari – og såpass tro mot originalen at de påstår at to tredeler av chassiset kan byttes om med originalen.
Men nå har de fått en ny kunde å bygge denne modellen for. Everrati heter den.
De par siste årene har Everrati fullført et par meget vellykkede 964-generasjon 911 Porscher som de har gjort elektriske og har en Land Rover Serie 2A og en Mercedes W113 Pagode på gang.
Synd og skam, selvfølgelig – å rippe en herlig stempelmotor ut, men det begynner åpenbart å bli et marked for slike.
Og hvis meningen med livet er å ha noe som ser veldig klassisk ut, og som går som en skålda katt, men uten noen som helst ambisjoner om kjøreglede og trans-europeisk Grand Touring, så gjerne for meg.
Men nå er de altså i ferd med å komme opp med en V8-fri GT40 sammen.
Det som er mest spennende er vekten og vektfordelingen – men erfaringene med Porschene mer enn antyder at dette er noe de har en god følelse for.
Foreløpig sier de ikke annet enn 800 + i hestekraftavdelingen, under fire til 100 og over 200 km/t.
– Dette er en måte å sikre disse bilene en fremtid i bevegelse, og langt unna statisk museumsopptreden, sier Justin Lunny, mannen bak Everrati.
– Og vi skal sørge for at selv uten V-åtteren skal sjelen bli tilbake i dissen bilene.
La oss håpe.