-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Toyota med gløtt av fremtiden
Sport Crossover og nye batterier
Med Sport Crossover Concept gir Toyota en forsmak på en ny elbil som kommer til Europa i 2025. De gir også signaler om økt rekkevidde og lavere priser for elbilbatterier.
Toyota presenterer bilen som «et attraktivt alternativ for førstegangskjøpere av elbiler, og et stilig alternativ til SUV-er». De forteller at bilen tilbyr maksimal komfort med fem dører og et stort bagasjerom. I tillegg lover de rikelig med benplass bak.
Sport Crossover Concept ble først presentert på Auto Shanghai i april.
Konseptet er utviklet for både det kinesiske og det europeiske markedet av BYD Toyota EV Technology Co. Ltd. (BTET) – et samarbeidsprosjekt mellom Toyota og BYD i Kina.
Toyota ser for seg en fremtid der karbonnøytralitet oppnås gjennom innføringen av mange ulike produkter med avanserte, alternative drivstoff- og nullutslippsteknologier.
I Europa planlegger Toyota å introdusere seks dedikerte elbil-modeller innen 2026. En mangfoldig portefølje av elektrifiserte produkter vil hjelpe Toyota mot målet om å kun tilby flere nullutslippsbiler innen 2035, og oppnå fullstendig karbonnøytralitet innen 2040.
Foreløpig gir de ingen tekniske detaljer om den kommende modellen.
Ny batteriteknologi
Sammen med de nye konseptene presenterte Toyota planene for nye batterietyper. Det første batteriet vil være et høy-ytelsesbatteri bygget med en standard struktur, men sammenlignet med Toyota bZ4x-batteriet vil det nye ha dobbelt så lang rekkevidde og en redusert kostnad på 20 prosent.
Det andre batteriet vil være et batteri av god kvalitet som er tilpasset lavprissegmentet. Dette er et tiltak for å gjøre elbiler til et mer naturlig valg. Målet med dette batteriet er å øke rekkevidden med 20 prosent samt å redusere kostnaden på batteriet med 40 prosent.
Det tredje batteriet vil være et høy-ytelsesbatteri med bipolar batteriteknologi med høy andel nikkelkatode. Disse batteriene skal gi enda større rekkevidde og enda lavere kostnader.
Videre, så er også introduksjonen av faststoffbatterier ventet i 2027-2028, noe som potensielt kan tilby en ladekapasitet fra 10 prosent til 80 prosent på bare 10 minutter. Disse batteriene forventes også å øke produksjonskapasiteten til titusenvis av kjøretøy per år.