-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Smykkefirma lager bil
"Vi er en familie med 70 år i smykkebransjen" er en merkelig innledning når en ny hyperbil skal introduseres. Møt Corbellati.
Jeg er faktisk ikke i stand til å finne en eneste Corbellati på nettet når jeg leter etter smykker eller juveler eller gullsmeder på nettet.
Det betyr ikke at jeg ikke tror dem, men hvorfor i all verden presentere et slikt påstått faktum som argument, når det ikke finnes et eneste spor?
Da er det liksom litt vanskelig å ta alvorlig at denne familien «med 70 års erfaring som smykkemekkere, som kunstnere og som kunst-elskere nå har latt den siste generasjonen, som er lidenskapelig opptatt av sportsbiler, skape en bil med unik design og unike egenskaper, akkurat som en juvel»?
Kanskje blir det muligheter å få nærmere greie på saken, kanskje har familien for eksempel opptrådt under annet navn som smykkekunstnere, og kanskje har disse «lidenskapelige siste generasjonene» fått med noen skikkelige bilfolk.
Man skal nemlig ha litt kunnskaper for å nå 500 km/t.
Spør Königsegg!
De lover i hvert fall at de skal vise en bil på Genève-utstillingen i mars – og de planlegger også (bombe!) å ta den med til Top Marques i Monaco i mai.
Det de skal ta med er for sikkerhets skyld døpt Missile – selv om den skal være konstruert med så mye aerodynamisk marktrykk at den kan holde seg på bakken også i 500 km/t.
Nå er det ikke åpenbart fra bildene at den er utstyrt med hjelpemidler nok til at dette løftet kan holdes, tvert om ser det hele litt ut som en fly-vinge – men det er mye vi ikke vet om den ennå.
Vi blir i hvert fall lovet 1800 hk og 2350 Nm fra 9 liter V8. Twin turbo, 4 ventiler og doble overliggere på hver blokk.
Men om transmisjonen står det bare «6 trinn + revers, transaxel, bakhjulsdrift, LSD som jeg kanskje lurer på har en annen betydning enn et differensial i dette tilfellet.
Bilen skal sitte på 285 cm akselavstand og måle 467 x 204 x 117 cm, og de av dere som er bekymret for oppkjørselen til garasjen: bakkeklaringen er på 12 cm!
Kullfiber i karosseriet, selvfølgelig, men hvem som har designet det aner jeg ikke. Hadde du spurt meg ville jeg foreslått at den var løftet fra Oscas 1600 GT 1963-utgaven (se bilde under artikkelen) – men den hadde garantert ikke klart 500 km/t.
Gi meg en måneds tid, så vet jeg forhåpentlig litt mer.