-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Legenden gjenoppstår
Subaru har nettopp dratt teppet av en ny generasjon WRX. Dermed gjenoppstår en legende som har vært elsket av rallyfans i to tiår og som har bidratt sterkt til norsk VM-gull.
I amerikansk utgave har Subaru WRX en toliters turbo boxermotor som byr på 268 hestekrefter. Maks dreiemoment er 349 Newtonmeter over et stort register – fra 2000 til 5200 omdreininger.
Bilen måler 4595 x 1795 x 1475 mm over en akselavstand på 2650 mm, og den har samme karosseriform som sine mest legendariske forgjengere – sedan.
Sekstrinns manuell girkasse er standard, men for første gang kan den også leveres med automat, eller Sport Lineartronic CVT som det heter på Subaru-språket. Kassen har åtte manuelle trinn og gir litt høyere forbruk enn den manuelle kassen.
Både karosseri og chassis er vesentlig stivere enn hos forgjengeren, likevel er vekten redusert. AWD-systemet fordeler kreftene 50:50 mellom for- og bakaksel.
Subaru WRX var basis for WRC-bilene som ga Subaru så mye suksess i VM og blant annet sørget for at Petter Solberg tok tittelen i 2003.
Vi får håpe Subaru Norge finner det interessant å ta bilen hjem. Den vil garantert finne sin menighet også her i landet.