-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Liten og lekker
Fire generasjoner Micra har hatt fire vidt forskjellige uttrykk. Her er den femte, som godt kan bli vakrest av samtlige.
Personlig har jeg mest til overs for den andre generasjonen, Snoopy-bilen, i alle fall når det gjelder sjarm. Ikke at generasjon tre var kjedelig, langt derifra, men den appellerte bare ikke til meg. Og ble heller aldri noen norsk suksess.
Fjerde generasjon kom på markedet i 2010 og fikk en facelift i 2015. Den var på en måte mer tilbake til generasjon to, samtidig som den hadde en litt døll design som neppe provoserte mange.
Designperle
På Genève-utstillingen i fjor sto det en vakker konseptbil på Nissan-standen – Sway – som kollega Winding-Sørensen falt pladask for. Og nå ser det heldigvis ut som mye av sjarmen fra denne overføres til femte generasjon Micra. Det lover bra!
Fra Sway har Micra fått overført den V-formede fronten, de slanke lyktene som strekker seg oppover skjermene og – ikke minst – det «flytende» taket samt C-formede baklykter.
Mot strømmen
Neste Micra skal baseres på Renault-Nissans CMF-plattform, og den skal bygges på Renault Flins-fabrikk i Frankrike i stedet for ved Renault-Nissan-alliansens fabrikk i Chennai, India, hvor dagens modell produseres.
Det kan virke som «kjerringa mot strømmen», men henger trolig sammen med at Chennai-fabrikken primært skal produsere for hjemmemarkedet, samtidig som man har ledig kapasitet på fabrikkene i Europa.
Dagens Micra leveres kun med bensinmotor – en tresylindret 1,2-liter med enten 80 eller 98 hestekrefter. Denne blir sannsynligvis med over i neste generasjon i en oppdatert versjon.