-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Liten og lekker
Fire generasjoner Micra har hatt fire vidt forskjellige uttrykk. Her er den femte, som godt kan bli vakrest av samtlige.
Personlig har jeg mest til overs for den andre generasjonen, Snoopy-bilen, i alle fall når det gjelder sjarm. Ikke at generasjon tre var kjedelig, langt derifra, men den appellerte bare ikke til meg. Og ble heller aldri noen norsk suksess.
Fjerde generasjon kom på markedet i 2010 og fikk en facelift i 2015. Den var på en måte mer tilbake til generasjon to, samtidig som den hadde en litt døll design som neppe provoserte mange.
Designperle
På Genève-utstillingen i fjor sto det en vakker konseptbil på Nissan-standen – Sway – som kollega Winding-Sørensen falt pladask for. Og nå ser det heldigvis ut som mye av sjarmen fra denne overføres til femte generasjon Micra. Det lover bra!
Fra Sway har Micra fått overført den V-formede fronten, de slanke lyktene som strekker seg oppover skjermene og – ikke minst – det «flytende» taket samt C-formede baklykter.
Mot strømmen
Neste Micra skal baseres på Renault-Nissans CMF-plattform, og den skal bygges på Renault Flins-fabrikk i Frankrike i stedet for ved Renault-Nissan-alliansens fabrikk i Chennai, India, hvor dagens modell produseres.
Det kan virke som «kjerringa mot strømmen», men henger trolig sammen med at Chennai-fabrikken primært skal produsere for hjemmemarkedet, samtidig som man har ledig kapasitet på fabrikkene i Europa.
Dagens Micra leveres kun med bensinmotor – en tresylindret 1,2-liter med enten 80 eller 98 hestekrefter. Denne blir sannsynligvis med over i neste generasjon i en oppdatert versjon.