Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept

Frekkere Mitsubishi

Det må være en grunn til at Mitsubishi tar med sin Tokyo-bil, GC-PHEV til Chicago, samtidig som de snakker om et nytt designspråk for større modeller.

Publisert Sist oppdatert

Tenk om de hadde våget. For dette er noe av det frekkere blant futuristiske SUV-er. Det er ikke ofte man ser bildesign der så mye buler ut og inn i så mange retninger samtidig, og designeren allikevel får det til å henge sammen.

At akkurat denne har en V6 motor på 335 hk og er en plug-in hybrid er mindre interessant akkurat nå.

Ny identitet
Mer interessant er det at mens han står og ser på denne sier Don Swearingen, USA-sjefen, at «alle våre 2016 modeller, og da starter vi med nye Outlander, som vi skal ha premiere på, på New York utstillingen, vil få en helt ny brand identitet».

I sin Chicago-presentasjon legger selvfølgelig Mitsubishi vekt på alt tekno-stæsjet denne bilen inneholder.

Ikke minst det «Taktile bordet» som høres ut som noe rett ut av 50 Shades, men som ikke er noe annet enn en dings der du legger smarttelefonen din så kan du dele og skape og gjøre nesten hva du vil med de andre smarttelefonene, som også er plassert på taktilbordet.

Gjesp.

Satser friskt
Det jeg er spent på er hva som virkelig har skjedd. Da jeg intervjuet Mitsubishi-sjefen i Paris sist høst ble jeg lovet at nå skulle Mitsubishi på opp en skikkelig designavdeling igjen, med en skikkelig designsjef på toppen.

La oss håpe GC-PHEV er et bevis på at så har skjedd. Lovende i så fall. Jeg skal fortelle dere mer etter Genève.

Les også: Ladbar og frekkere ASX

Powered by Labrador CMS