-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Endelig, outsider i Tokyo
Noe av det som gjør Tokyo-utstillingen litt mindre overraskende, er at du finner ikke de små produsentene der. Ingen japansk TVR eller Matra. Ingen lokal Ligier eller Königsegg. Bare de etablerte japanske, europeiske eller amerikanske. Inntil i år. For nå slapp Mitsuoka til.
Nå har de fått plass på Tokyo-utstillingen, for første gang slippes en virkelig outsider til. Men ikke med Messerschmitten riktignok, men med en typisk wannabe, og noe som kan se ut som spiren til en superbil.
Mitsuoka er jo den fabrikken som har spesialisert seg på å bygge om Nissan Micra slik at dersom du er senil eller på annen måte litt handicappet kan du komme til å tro at den likner en Jaguar.
På utstillingen viser de for det første sin klassiker, Le Seyde, en 5,25 cm lang open mastodont som drives av noe så heftig som en liten firesylindret 2 liters motor. Under det panseret må det være ganske god plass! Dette er en bil i utpreget Excalibur-stil, noen detter kanskje for slikt fremdeles, japanere er jo svakere for fake enn de fleste.
Den andre bilen Mitsuoka deltar med vet vi foreløpig alt for lite om, men det forholdsvis beskjedne fotografiet vi har sett tyder på at her er det ganske heftige saker. Bilen heter Orochi og er en to-seters coupé med utpregede superbil-linjer. Ikke et ord er sagt om hva slags motor man har tenkt seg, eller hvilke prestasjoner man ser for seg. Det eneste som fortelles er at akselavstanden er på 2,53 meter, hvilket ikke er mer enn noen av tremeterogførti-bilene klarer, mens lengden er solide 458 cm.
Det skulle ikke forundre oss om dette virkelig blir en bil med tiden. Man kan diskutere god eller dårlig smak, men det er ingen tvil om at Mitsuoka virkelig både kan bygge og selge det meste av det de bestemmer seg for.