-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Porsche-forhandler
Så langt er Oslo, Stavanger og Bergen de tre stedene i Norge med autorisert Porsche Center. Snart er et nytt på plass, men kanskje ikke der man først forventer det.
For den som kjenner miljøet rundt Autotuning, er det ikke like overraskende at de nå har signert en forhandler- og serviceavtale med den norske Porsche-importøren, Autozentrum Sport AS.
Det nye senteret åpner i august med nye lokaler i Son. Totalt er det nye anlegget 3500 kvadratmeter, og skal tilfredsstille de fleste kravene til utformingen av bygget som Porsche stiller.
Autotuning har bygget seg opp som et kompetansesenter, særlig for eiere av litt eldre Porscher, sier salgs- og markedsjef Christian Stenbo hos Autozentrum Sport.
Vil ta mer av ettermarkedet
- Avtalen med Porsche Center Son passer godt inn i vår strategi om et utvidet forhandler- og servicenettverk i Norge.
Stenbo er ikke bekymret for at en ny forhandler bare en time unna vil påvirke butikken i Oslo.
- Det ruller nesten 5000 Porscher på norske veier, vi ønsker selvsagt å ta en del også av klassikermarkedet, og vi tror at Porsche Center Son fortsatt vil ha sine eksisterende kunder som eier brukte Porscher, samtidig som de får tilgang på å selge nye.
Venter på Cajun
Han legger ikke skjul på at de nå girer opp til en organisasjon som har som mål å forhandle langt mer enn de 160 bilene de selger i dag.
LES VÅRT FØRSTEINNTRYKK MED CAYMAN R
- Vi mener at vi mangler tilgjengelighet for å kunne selge flere biler. Cayenne med diesel har gjort Porsche aktuelt for flere.
Det er ingen tvil om at Porsche som flere andre produsenter har en klar målsetning om å bredde porteføljen, og også entre andre segmenter enn der man har vært tidligere.
BilNorge vet at vi en gang etter sommeren vil se Panamera med diesel, og i tillegg kommer den kompakte SUVen Cajun.
LES OM CAJUN HER
I dag står Cayenne for i overkant av 70 prosent av Porsche-salget, men dette kan komme til å endre seg, særlig med Cajun på plass.
Trønderne neste ut
Skal Porsche nå nye mål, er et naturlig neste steg for importøren å få på plass en forhandler i området rundt Trondheim.
- Vi jobber med dette nå, og regner med å ha en avtale på plass i løpet av året, sier Stenbo.