-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Veiby kjører for pallplass i Spania
I 2014 debuterte Ole Christian Veiby i VM-sammenheng i Rally Spania. I helga er han tilbake der det hele startet og kjører løpet for fjerde gang.
Ole Christian Veiby har tatt store steg i karrieren siden han kjørte sin første VM-runde for tre år siden.
Selv om Rally Spania er ett av hans favorittløp i VM, så har han paradoksalt nok alltid hatt trøbbel i det spesielle løpet, hvor fredagens etapper består av grus, mens det kjøres på asfalt lørdag og søndag.
– Jeg synes det er moro å kjøre på grus, for så å gå over til asfalt. Jeg har riktignok brutt på fredagens etapper alle tre gangene jeg har kjørt løpet, men det er ingen tvil om at dette likevel er ett av mine favorittløp. Jeg liker meg veldig godt i Spania, selv om jeg har vært uheldig på fredagens grusetapper. I år satser jeg på at det snur, sier 21-åringen fra Kongsvinger.
Han har hatt en god todagers test før løpet, og sammen med kartleser Stig Rune Skjærmoen har han forberedt seg godt.
– Grusetappene er stort sett de samme som jeg har kjørt tidligere, mens det er noe nytt på asfalt, forteller han.
Målet er en plass på pallen i WRC2, og nøkkelen til å lykkes er en problemfri fredag.
– Jeg ser på Jan Kopecky som den argeste konkurrenten. Han er veldig rask på asfalt, men ikke like god på grus. Derfor håper jeg å kjøre fra han på fredag, slik at jeg har litt å gå på til lørdag og søndag. Jeg har kjørt veldig mye på grus i år, men føler at jeg er like rask på asfalt og trives med det som underlag, understreker Skoda-føreren.
Han beskriver asfaltveiene i Spania som racingpreget. Sammenlignet med asfaltløpet i Tyskland, så blir det mindre muligheter for å kutte svingene og det går fortere.
– Hvert år er det alltid mange nordmenn som tar turen og følger løpet ute på etappene. Det er morsomt og setter en ekstra spiss på opplevelsen, mener Ole, som kjører for Printsport og ikke er nominert som fabrikkfører for Skoda i WRC2 i Spania.
Men i Wales Rally GB, som er neste VM-runde, er han nominert av Skoda Motorsport og skal kjøre for dem i team med årets WRC2-mester Pontus Tidemand.
– Å få denne muligheten av Skoda er utrolig morsomt, og en fjær i hatten for min del. Det har alltid vært målet å kjøre om VM-poeng for et fabrikkteam. Jeg har fått tilbakemeldinger om at Skoda er veldig fornøyd med det jeg har prestert denne sesongen, både i det asiatiske rallymesterskapet, samt at jeg har vunnet og vært på pallen i WRC2-løp, sier han.