-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
207 CC: Morsgaven
Peugeot skal bli størst i Norge på kabrioleter. I år skal over 300 sette seg bak rattet i en toppløs Peugeot – et leketøy til ingen annen nytte enn pur glede.
Mens rivalene Citroen og Renault satser masse på flerbruksbiler, satser Peugeot på kabriolet. Med både 207 CC og 307 CC er Peugeot Norge fast bestemt på at de skal selge mest åpne biler i Norge.
Det handler dog ikke om veldig mange biler. Det er plan om 200 leveringer av 207 CC og 125 av 307 CC. Og erfaringene viser at kabriolet-kundene viser interesse for en bil bare når den er splitter ny – deretter faller interessen i takt med høstløvet.
Kjenner kunden
Peugeot Norge vet ganske mye om de som skal kjøpe og kjøre de toppløse bilene. Ni av ti kunder kjøper bilene av pur glede. Ingen kan framføre noe fornuftig ved å velge en åpen bil i Norge. Særlig når baksetet i 206 CC blir så lite at det nærmest bare er til smil og latter. Å sette et barn i baksetet må være på grensen til barnemisshandling og bilen er og blir en toseter.
Undersøkelser viser et mønster ved valg av slike åpne biler: Han kjøper. Hun kjører.
Dette er morsgaven for de som har det meste. Morgengaven som ikke får plass på en finger eller rundt halsen – men som kan nytes. Åtte av ti som kjører en Peugeot kabriolet er kvinner. Og hun beskrives som ung (i det minste til sinns) med kostbar smak og null interesse for baksetet.
Ren fornøyelse
Kabriolet skal nytes i godvær. Det er bare lekkert å kjøre uten tak og bli brun bak rattet. Og skulle styggværet komme, er det bare å trykke på en knapp og vips kommer ståltaket opp av bagasjerommet og endrer bilen til coupé på 25 sekunder. Det kan skje også mens du er i fart (under 10 km/t).
Den nye Peugeot 206 CC er et leketøy på fire hjul. Den er liten og kompakt og leveres for første gang med dieselmotor. Bilens lengde er økt med 20 cm sammenlignet med forgjengeren, og den er nesten 8 cm bredere. Høyden er redusert med 7,5 cm.
Bilen har fem kollisjonsputer og det er lagt stor vekt på sikkerhetssystem om uhellet skulle være ute og bilen ruller rundt.
Priser:
Peugeot 207 CC lanseres i Norge i mars og prisene er som følger:
- 1,6 bensin 120 hk med 5-trinns manuell gearkasse – kr. 263.900,-
- 1,6 bensin 120 hk med 4-trinns Porsche Tiptronic automatisk gearkasse – kr. 287.900,-
- 1,6 HDi 109 hk med partikkelfilter og 5-trinns manuell girkasse – kr. 279.900,-
- 1,6 turbo bensin 150 hk med 5-trinns manuell girkasse – kr. 320.900,-