-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Minitest: Peugeot 207 CC
Femte og siste bil ut i vår minitest av små cabrioleter er Peugeot 207 CC. Den erstatter modellen som debuterte på Paris-utstillingen i 2000 og som startet en helt ny trend.
Peugeot 206 CC var den første moderne volummodellen som fikk elektrisk drevet hardtop. Siden er det kommet en rekke konkurrenter, både i samme segment og i klassen over. En oversikt fra Opplysningsrådet for Veitrafikken over cabrioleter registrert hittil i år, viser et utvalg på hele 35 forskjellige modeller med stort og smått.
Fransk komfort
Av bilene i testen er dette uten sammenligning den som gir mest storbilfølelse. Komfort er satt i høysetet, dessverre på bekostning av sportslige egenskaper. Bilen har det mest rommelige baksetet, om man i det hele tatt kan betegne det som baksete i en bil som dette.
Bak rattet er det lunt og komfortabelt, nesten på grensen til at man føler seg plassert i et badekar. De to i forsetene kan kose seg med et hav av plass.
Bestselger
I typisk fransk stil har Peugeot 207 CC en rørepinne av en gearspak og ullen servostyring. Og selv om rattet kan justeres i både høyde og lengde, slutter lengdereguleringen der den burde startet slik at du må velge mellom utstrakte armer eller alt for bøyde ben.
I sum er dette likevel en bil med brukbare allround egenskaper. I kombinasjon med en akseptabel pris er nok det årsaken til at 207 CC i første halvår var Norges mest solgte cabriolet med 110 registreringer, ifølge statistikk fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.