-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Minitest: Peugeot 207 CC
Femte og siste bil ut i vår minitest av små cabrioleter er Peugeot 207 CC. Den erstatter modellen som debuterte på Paris-utstillingen i 2000 og som startet en helt ny trend.
Peugeot 206 CC var den første moderne volummodellen som fikk elektrisk drevet hardtop. Siden er det kommet en rekke konkurrenter, både i samme segment og i klassen over. En oversikt fra Opplysningsrådet for Veitrafikken over cabrioleter registrert hittil i år, viser et utvalg på hele 35 forskjellige modeller med stort og smått.
Fransk komfort
Av bilene i testen er dette uten sammenligning den som gir mest storbilfølelse. Komfort er satt i høysetet, dessverre på bekostning av sportslige egenskaper. Bilen har det mest rommelige baksetet, om man i det hele tatt kan betegne det som baksete i en bil som dette.
Bak rattet er det lunt og komfortabelt, nesten på grensen til at man føler seg plassert i et badekar. De to i forsetene kan kose seg med et hav av plass.
Bestselger
I typisk fransk stil har Peugeot 207 CC en rørepinne av en gearspak og ullen servostyring. Og selv om rattet kan justeres i både høyde og lengde, slutter lengdereguleringen der den burde startet slik at du må velge mellom utstrakte armer eller alt for bøyde ben.
I sum er dette likevel en bil med brukbare allround egenskaper. I kombinasjon med en akseptabel pris er nok det årsaken til at 207 CC i første halvår var Norges mest solgte cabriolet med 110 registreringer, ifølge statistikk fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.