-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Peugeot 207 1.4 X-Line:
Snill og frekk
Peugeots nykommer er frekk i trynet, nett og letthåndterlig. Hvis det stort sett bare er to i bilen er 1,4-literen sterk nok til vanlig kjøring.


Peugeot 207
Først publisert i BIL 10 - 2006.
Litt mer plass enn i Peugeot 206, som fortsatt produseres, og mer moderne linjer. Lettkjørt og oversiktlig, kanskje er 207 jentenes nye favoritt.
Førermiljøet er kompakt, noe korte sitteputer for lange, maskuline ben. Fothvileren for venstrefoten er akseptabel, men også den passer bedre till nette 37-størrelser enn til brede 44-sko. Midtkonsollen gir meget god sidestøtte for høyrebenet. Dashbordet og midtkonsollen er ukompliserte og oversiktlige. Den store, blanke innrammingen midt på dashbordet speiler seg i frontruta, men ikke direkte i synsfeltet. Baksetepassasjerene må ta til takke med meget beskjeden benplass, mens takhøyden er akseptabel.
Kjøreegenskapene er tillitsfullt forutsigbare, typisk Peugeot, med et hjuloppheng som jobber harmonisk og fint så lenge underlaget ikke er av typen vaskebrett og du ikke er altfor aktiv med høyrefoten i svingene. Styringen er noe ufølsom, og gearsjaltingen er også typisk for de mindre PSA-bilene, altså en smule slaskete. Gearskiftet var noe mer presist og fast i 1,6-literen som vi også kjørte noen mil.
1,4-literen er grei nok, uten at den på noen måte får blodet til å bruse. Akselerasjonen fra null til hundre er et halvsekund tregere enn når samme motor benyttes i den 200 kg lettere Peugeot 206. Det er likevel det beskjedne dreiemomentet som merkes i praksis når du møter den lange motbakken med full bil. Vil du har litt mer krefter å skyve fra med, er neste trinn en 1,6-liter med 110 hk som er drøyt 2 sekunder raskere fra null til hundre, og som byr på ti prosent mer moment – og er det moment som teller, må du velge diesel. Det står tre fine HDi-motorer på 207-programmet. Alle tre, selv den største med 109 hk og 240 Nm, kan vise til et forbruk som ligger under halvliteren på mila ved blandet kjøring.
Kort om bilen:
Pris: kr. 192.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1360 ccm. 65 kW (88 hk) v/5250 o/min. 133 Nm v/3250 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 403 x 172 x 147 cm. Akselavstand: 254 cm. Egenvekt m/fører: 1224 kg. Tillatt totalvekt: 1640 kg. Dekk: 185/65 R15. Bagasjerom: 270 liter (VDA). Tankvolum: 50 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 12,7 sek
Toppfart: 180 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,64 l/mil
CO2-utslipp: 152 g/km