-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Peugeot 207 RC: Lille ulv
Utseendet er diskret, men hekkspoiler, doble eksosrør og forkrommede speildeksler røper det


Peugeot 207 RC
Først publisert i Bil 6 - 2008.
Peugeot 207 RC har stolte tradisjoner å bære, det startet i januar 1984 med 205 GTI – men det var andre tider, den gang sparket det 105 beskjedne hester under panseret, og de trengte 9,1 sekunder for å akselerere fra 0 til 100 km/t.
Nå har vi 174 turbohester til rådighet fra et 1,6-liters direkteinnsprøytet maskineri som 207 RC deler med Mini Cooper S. Likevel er vi ikke helfrelst, vi hadde faktisk forventet enda mer saft i frasparket.
Forgjengeren, 206 RC, som debuterte i Paris høsten 2002, var faktisk nesten like rå i sin framtreden med sin 2,0-liters sugemotor med 177 hk – når den fikk turtall nærmere 7000 å jobbe med.
Peugeot har holdt fast på femtrinns gearkasse, mens de fleste konkurrentene har lagt seg på tettere trinn og et sjettegear på topp.
Vi kjørte bilen da det fortsatt satt piggfrie vinterdekk på de 16-tommers felgene. Sporingstendensen er tydelig når du bruker tung høyrefot, her må du være våken på slitt asfalt – og denne nervøsiteten blir mer merkbar når bilen får på seg sine normale sommersko, nemlig 17-tommere med 45-profil gummi. Synd, for på utfordrende veier med god asfalt viser bilen nydelig balanse og fin styrerespons.
To detaljer må nevnes som ulemper ved at RC er en tredørsutgave: Brede dører betyr at du må planlegge hvor du parkerer, og dessuten må du lene deg langt ut av setet for å rekke bort til dørhåndtaket når døren skal lukkes. Brede dører hjelper heller ikke mye for adkomsten til det trange baksetet.
RC-utgaven har enda mer å by på enn 207 GT, ikke bare 24 hk mer, men også mer utstyr. Til standardutstyret hører cruise control, to-sone klimaanlegg, ryggesensor, dekktrykksensor og statisk kurvelys (ekstralys som tennes avhengig av rattutslag og fart).
Dessuten har vår bil JBL lydanlegg, Bluetooth håndfri, panoramatak og metallic lakk, og dermed er prisen oppe på 337.780 kroner.
PEUGEOT 207 RC:
Motor: 4-syl., 1598 ccm.
Effekt: 174 hk v/ 6000 o/min, 240–260 Nm v/1600–4500 o/min.
LxBxH: 403 x 172 x 147 cm.
Akselavstand: 254 cm.
Egenvekt m/fører: 1325 kg.
0–100 km/t: 7,1 sek.
Toppfart: 220 km/t.
Forbruk, blandet kjøring: 0,72 l/mil.
CO2: 171 g/km.
Pris: 322.900.
Konkurrenter: Opel Corsa OPC, Mini Cooper S, Renault Clio Sport.