-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi, tilbake til start
For et par år siden hadde Audi en glimrende bil med et forbruk på 0,36. Nå stråler de over sin Leipzig-debutant som klarer 0,45.
Alle bilfabrikker som har slaktet noe så bra som Audi A2, har et lite problem med sin troverdighet når de prater miljø. Det er ikke så mange månedene siden den forsvant fordi folk ville ikke ha den. Til gjengjeld fikk vi Q7.
Men nå har endelig Audi kommet med noe de igjen presenterer som sitt miljø-alibi. Klarerer 120 gram, slår bannerne fatt – og 120 g/km CO2 er jo nettopp det magiske målet som EU har reist for de europeiske bilprodusentene.
Nå er det ikke noen ny modell, eller en oppgradert A2, vil snakker om. Men noe såpass enkelt som en modifisert A3. Midt oppi Volkswagen-gruppens Bluetec-styr dukket denne bilen opp på bilutstillingen i Leipzig denne helgen.
Det er en A3 Sportback 1,9 TDIe der det er foretatt noen enkle grep. En lenger utveksling i kraftoverføringen samt en ny elektronisk motorkontroll-enhet som gir maskinen inspirasjon til å trekke noe den egentlig ikke var konstruert for å trekke.
Etter spesifikasjonene å dømme er det som om bilen hele tiden kjører på et høyere gir enn det som er naturlig for den. Det skal bli spennende å prøve om dette er like kjørbart som for eksempel en A2 1,2 TDI 3L (som vel må være tidendes bruktimportkandidat akkurat nå?).
Dette er vår forbruks-konge, sa Audi-Tysklands salgssjef Jörg Felske da han presenterte bilen. Da vil jeg påstå at A2 fremdeles er forbruks-drømmen.