Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro
Audi A3 3,2 V6 DSG quattro

Audi A3 3,2 DSG: Dyr moro

Hvis du er villig til å bruke 650.000 på ny bil, har du mye å velge mellom. Hvis du i tillegg vil være diskret, kan Audi A3 3,2 V6 DSG quattro være et alternativ.

Publisert Sist oppdatert

Den ser nesten ut som en vanlig A3, du skal ha peiling for å se at dette er et råskinn i diskret innpakning. Men en kjenner vil gi deg anerkjennende blikk, han nikker gjenkjennende til de doble eksosrørene, logoen på bakluka og det sportslige interiøret. Og når du vrir om tenningsnøkkelen, forsvinner all tvil. Dette er en ekte entusiast-bil.

Førermiljø og interiør er en sportsbil verdig, vi har tidligere kjørt A3 i mer moderate versjoner og følt oss godt til rette bak rattet. Understellet er sportslig, og bremsene står i stil til motorens kraft og dynamikk. DSG-gear med hendler bak rattet lar deg kontrollere kreftene effektivt på tre forskjellige måter, manuelt når du ønsker, Sport-innstilling når du vil kjøre aktivt uten selv å geare og Drive-innstilling når du snegler deg frem i bytrafikken eller ønsker komfort på langtur. Uansett innstilling skjer skiftene silkemykt og raskt.

Med 250 hester og et dreiemoment på 320 Newtonmeter i området mellom 2500 og 3000 omdreininger, sier det seg selv at permanent firehjulsdrift er et nyttig hjelpemiddel, spesielt på norsk vinterføre. Det er også de elektroniske hjelpemidlene som inkluderer en effektiv stabilitetskontroll (ESP) som får deg ut av vanskelige situasjoner før de oppstår.

Drømme-bilen har en pris på kr 645.300. ”Vår” bil var i tillegg utstyrt med en del tilleggsutstyr slik at totalprisen beløp seg til 690.000 kroner. For et slikt beløp kan du velge mellom mye morsomt, både større biler med nesten like mye kraft og mindre biler som er enda mer sportslige. Du sparer for eksempel over 200.000 dersom du nøyer deg med en A3 med 200-hester TFSI-motor eller en Subaru Impreza WRX. Godlåten er selvsagt ikke den samme, men tenk hvor mye moro du kan ha for pengene du sparer.

J L

Diskret utseende

Utseende som rimeligste A3-modell

DSG gear

Dårlig sikt bakover og til siden

Ren V6-kraft uten jukseturbo

Meget stiv pris for så kompakt bil

Powered by Labrador CMS