-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI: Kjapt V6-alternativ
Har du lyst på A3 med 3,2-liters V-sekser, men mangler 200.000 kroner? Svaret er 2.0 TFSI.
Først publisert i BIL 2 - 2005.
Audi A3 Sportback har vi tidligere kjørt i våre spalter, blant annet i sammenligningstest i Bil nr 10 i fjor hvor den fikk samme poengsum som BMW 1-serie, men hvor vi på subjektivt grunnlag bedømte Audien først. Den gang hadde vi 1,6-literen under panseret, denne gang er det den direkteinnsprøytede 2.0 TFSI-motoren som gjelder. Dette er en virkelig morsom kvikkas, nøyaktig samme motor som nå er å finne i Golf GTi, med herlig fraspark og et solid dreiemoment over et uvanlig bredt turtallsområde. Kombinert med quattro og sportsunderstell er dette en bil som virkelig gir kjøreglede for pengene.
Når prisen er drøyt 200.000 kroner billigere enn tilsvarende bil med 3.2 V6 under panseret, sier det seg selv at ikke alle motordata er identiske
(40 Nm og 50 hk mindre i to-literen) – men i praksis er det ikke mye som skiller. V-sekseren er bare 0,7 sekunder raskere fra null til hundre – den forskjellen er i hvert fall ikke verdt merprisen. De statlige avgiftskronene drar seg fort oppover på grunn av større motorvolum og flere hester.
I tillegg til grunnprisen inneholder vår prøvebil utstyr for over 96.000 kroner, hvorav navigasjonsanlegg, skinnseter og TV-mottak utgjør de største postene. Den billigste posten (1260 kroner), men likevel en av de mer praktiske, er integrerte solgardiner for siderutene bak.
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI
Pris: kr. 442.200,–
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1984 ccm. 147 kW (200 hk) v/5100 o/min. 280 Nm v/1800–5000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 429 x 176 x 142 cm. Akselavstand: 257 cm. Egenvekt m/fører: 1545 kg. Tillatt totalvekt: 2030 kg.
Dekk: 225/45 R17.
Bagasjerom: 370 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 7,1 sek
Toppfart: 234 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,89 l/mil
CO2-utslipp: 214 g/km