A3 ned i pris

Norge var i fjor på Europatoppen med hensyn til salg av Audi A3. Nå vil Harald A. Møller ha tilbake den posisjonen. Deres våpen er attraktive priser.

Til sammen ble det i følge OFV registrert 2.492 nye Audi A3 i Norge i fjor – de fleste som 5-dørs SportBack. A3 var dermed Audis mest solgte modell og viktig bidragsyter til en markedsandel på 5,7 % - noe som ga Audi posisjon som Norges sjette mest solgte merke. En startpris på under 250.000 kroner var en viktig årsak til at mange ble fristet til å vurdere en Audi, men da prisene steg sank interessen.

I år har salgstakten sunket betydelig, og hittil i år er det solgt i snitt snaue 100 A3 pr måned. Det håper importøren å endre på når de i samarbeid med fabrikken går ut med en prisreduksjon på 11.500 kroner på samtlige modeller (unntatt 3,2 V6). Dette er en direkte prisnedgang som gis på 2007-modeller, dvs. biler som bestilles fra i dag, siden utstyrsnivået er identisk.

Innstegsmodellene blir nå A3 Edition som i 3-dørs utgave starter på kr 239.000 mens du må ut med 250.600 kroner for en 5-dørs SportBack. Edition leveres kun i kombinasjon med 1,6-liters motor på 102 hk og har et noe ribbet utstyrsnivå, noe som betyr manuelt klimaanlegg og radio/CD-spiller med 4 høyttalere i stedet for 6.

”Vi håper prisreduksjonen skal bringe oss tilbake mot det nivået vi befant oss på i fjor slik at vi selger opp mot ca 1000 SportBack i halvåret, sier informasjonsdirektør Paul Hegna i Harald A. Møller til BilNorge.

Powered by Labrador CMS