-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
A6: Ypperlig milsluker
Med 2-liters dieselmotor får du rimeligste A6 sedan - eller limo, som importøren velger å kalle den, for like over 400.000 kroner. Vi kjørte et vesentlig mer påkostet eksemplar.
Stor og sikker
Kr 411.900 er den veiledende prislappen på en A6 sedan 2,0 TDI med manuell, 6-trinns gearkasse. Legger du et slikt beløp på bordet hos din Audi-forhandler, får du en stor og sikker bil med et greit utstyrsnivå.
Baksetepassasjerene skal være svært langbente for ikke å kunne strekke seg godt ut, og bagasjerommet på 546 liter er så digert at en normal koffert nærmest forsvinner.
Åtte kollisjonsputer, fjernbetjent sentrallås, FIS, ESP, ASR og EDS er forkortelser du bør lære deg innholdet av (eller slå opp i vår ordliste), for alt er standard i A6. Standard er også 2-sone klimaanlegg, elektriske vindusheiser, samt delt og nedfellbar bakseterygg.
Og forhjulsdrift, hvilket ikke er noen stor fordel når drøye halvannet tonn skal dras i gang på glatt vinterføre. Quattro ville absolutt vært å foretrekke, men Audis anerkjente AWD-teknikk leveres ikke i kombinasjon med de minste motorene.
Teori og praksis
Vår bil var utstyrt med Multitronic som i følge tekniske data for bilen skal senke akselerasjonstiden med et tidels sekund. Det føles ikke slik, for det tar litt tid før noe skjer når du skal kaste deg raskt inn i rundkjøringen i en ledig luke. Men når du først er kommet vel i gang, går det kattemykt og knirkfritt gjennom skalaen. Du kan velge mer sportslige eller manuelle skift, men du vil fort oppdage at på vinterføre bør stikka stå i auto-posisjon.
Selv om de fleste norske Audi-kunder, i likhet med de som velger BMW eller Mercedes, skreddersyr sine biler, er det godt gjort å få prislappen på vårt prøveeksemplar opp i over 600.000 kroner. Riktignok står gearkassa alene for nesten 40.000, men andre poster som drar tungt er DVD-navigasjon, integrert telefon, avansert lysteknikk, Exclusive Line og mye annen luksus.
Mest Avant
Trass i relativt høyt prisnivå er A6 så populær at den var på 20. plass på registreringsstatistikken til OFV for 2006 totalt, og det er langt foran konkurrentene Mercedes E-Klasse og BMW 5-serie. Tre av fire kjøper A6 som stasjonsvogn, nesten halvparten betaler tillegget for quattro og hele 73 % foretrekker TDI fremfor bensinmotor.
En flott og stor bil som tar deg og dine venner trygt og komfortabelt over lange strekninger.
Dette er Audi A6 2,0 TDI Multitronic
PRIS:
Basis modell: kr 411.900
Prøvekjørt modell: kr. 609.110
MOTOR:
4-sylindret pumpedyse diesel rekkemotor. 1998 ccm. 103 kW (140 hk) v/4000 o/min. 320 Nm v/1750-2500 o/min.
MÅL OG VEKT:
LxBxH: 492 x 185 x 146 cm
Akselavstand: 284,3 cm
Egenvekt m/fører: 1565 kg
Tillatt totalvekt: 2145 kg
Dekk: 225/55 R16
Bagasjerom: 546 liter (VDA)
Tankvolum: 70 liter.
YTELSER:
Aks. 0 – 100 km/t: 10,2 sek
Toppfart: 204 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,69 l/mil
CO2-utslipp: 181 g/km