-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Fantasi realiseres
På Detroit-utstillingen i 2012 viste Lexus noe som skulle være en ren designstudie. Nå er den på vei mot samlebåndet.
Det var gjennom LF-LC Concept vi første gang ble presentert for det vi de siste årene kjenner som faste designelementer på nye Lexus-modeller. Ikke minst den dominerende grillen og de markante lyktene.
Men selv om designtrekkene lever videre, ble LF-LC aldri noe mer enn et konsept. Før nå.
Ferske spionbilder viser nemlig at drømmen er i ferd med å gå i oppfyllelse for de som har gått søvnløse siden de så den vakre kreasjonen i januar 2012.
2+2
Som konseptet blir trolig også produksjonsmodellen en sporty 2+2-seter. Våre fotografer forteller at Lexus-ingeniørene hadde med seg en BMW 6-serie og en Porsche 911 som benchmark under testingen – biler med fin balanse mellom sport og komfort.
Det er foreløpig ukjent hva den nye modellen skal hete når den debuterer, men kanskje Lexus rett og slett lar LF-betegnelsen vandre videre fra konsept til salgsvare.
I USA snakker man om en 5-liters V8 med 477 hester under panseret, den samme vi kjenner fra coupéen RC F som koster fra halvannen million kroner i Norge. Og kanskje en heftigere versjonen med bi-turbo V8.
Norgestilpasset
Men det snakkes også om en ny hybrid drivlinje som baserer seg på en 3,5-liters V6 i kombinasjon med elmotor.
Denne skal også få en samlet effekt på nærmere 500 hester, men med vesentlig lavere utslipp, og kan dermed bli prisgunstig i Norge pga. lavere avgifter.
Den nye coupéen forventes på markedet i 2017 som 2018-modell, og vil trolig baseres på samme plattform som neste generasjon Lexus LS som vi fikk et forvarsel på i Tokyo.