-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Audis tanker om den mobile fremtiden
Audis framtid knagges ikke bare på elektriske drivlinjer. Snart skal bilene også være dør til dør selvkjørende.
Drømmer du om en fremtid i biler uten ratt og pedaler, så se nærmere på konseptet Audi Aicon.
En ting er bilens størrelse hvor det oser kraft av hver av de 540 centimeterne den måler fra front til hekk, med bokstavkodene Al peker mot Audis bruk av elektronikk for å frigjøre «sjåførens» tid under kjøringen, eller skal vi heller si under transporten fordi ratt og pedaler mangler.
I motsetning til i selvkjørende minibusser, snakker Audi om dør-til-dør transport med komfort som første klasse på langdistansefly. Naturligvis har kjøretøyet alle oppkoblingsmuligheter slik at den kan fungere som et fullverdig kontor i det ene øyeblikket for så å endres til fullverdig underholdningskabin i neste.
Selv om Aicon bare er en 2+2 seter, er den like fullt betydelig større enn det nylig lanserte flaggskipet Audi A8. Selvfølgelig foregår alt helelektrisk med kjøretøyrekkevidde inntil 800 kilometer.
At fire motorer trekker ett hjul hver skulle være unødvendig å utdype nærmere. Framdrift styrt av sensorer, kunstig intelligens og kommunikasjon med andre kjøretøyer på veien, bringer de om bord trygt til bestemmelsesstedet. Naturligvis er Audi Aicon forbi stadiet hvor biler faktisk kan innblandes i trafikkulykker.
At dette mer er drømmer hos Audis designere og utviklere kommer fram i beskrivelsen av bilen: «I Aicon avsløres at dette er en kjøretøy fra en annen verden, en bil for fremtiden».
Selv om elementer av teknologien som eksempelvis den elektriske drivlinjen allerede er tilgjengelig, snakker Audi her om en selvkjøringsframtid i et transportmiddel det er vanskelig å se for seg innenfor privat konsum fordi den opptar for mye plass og bruker for mye av fellesskapets ressurser.
Audi oppgir samlet motoreffekt til 353 hk og 550 Nm i moment. At den digre bilen ikke fores med mer effekt henger sammen med at rekkeviddekravet – bilen kjører fra 700 til 800 kilometer på hver opplading – veier tyngre enn superrask akselerasjon.
Mer enn å være til nytte, understreker bilens 26 tommer store hjul behovet for å polere eierens selvbilde.
Til slutt: batteripakken lades til 80 prosent kapasitet på mindre enn 30 minutter på superhurtiglader.