-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Radikalt fra Buick
Buick er GMs bestselger i Kina. Derfor var det en selvfølge at de skulle stå i spissen for Generalens nærvær på bilutstillingen i Guangzhou.
GM mener åpenbart strøm på ramme alvor, og later til å bruke navnet Ultium som fellesnevner
Den nye Buicken – Smart Pod heter den – er bygget på den flunkende nye Ultium-plattformen utstyrt med tre Ultium motorer som GM selv har utviklet og bygget. Og det er ikke lenge før spesielle Ultium ladere er på plass, både i USA og Kina.
Nå er det ikke sagt mye om hva denne pod’en kan by på av tekniske detaljer eller prestasjoner – her må vi foreløpig nøye oss med å slå fast at designerne virkelig har vist litt evner til nyskaping.
Det er jo i prinsippet en stor boks dette her. Men uten at det går for mye ut over det optimale volumet har man klart å legge inn noen linjer og profiler og aksenter, sågar litt grafikk, som virkelig gir den personlighet.
Samtidig er det ganske lett å påstå at denne er litt mindre konvensjonell ‘bil’ enn det slike fantasi-drømmebiler ofte er.
Du er riktignok ikke i særlig tvil om at det er fire hjul her også, men resten er ganske barka kan man si.
Heldigvis er også mye av det blanke vinduer – i hvert fall fra innsiden. Men – og det er også en lettelse – ikke noe tøv om at vinduene har en slags AR-funksjon.
Her skal vinduene åpenbart sette deg i kontakt med omgivelsene, selv når du sitter der med en kopp te med honning i og lar bilen transportere deg videre i sin nivå 5 autonomi.
Derimot har du en femtitommer hvis og når du ønsker – til underholdning, produktivitet eller informasjon, som GM så generøst tilbyr.
Selvfølgelig verdens mest fleksible interiør, og ingress og egress via en stor skyvedør i siden.
Bare en drøm, men en forfriskende drøm fordi pressemelding-forfatterne ikke går bananas over påståtte fantastiske interiøre elektroniske fenomener og fordi her er det endelig et seriøst forsøk på å tenke laterale designtanker.