-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Tata dropper skjermene
Indiske Tata, eier av Jaguar og Land Rover, har tidligere overrasket med grensesprengende konseptbiler. Deres ferskeste, Avinya, overrasker med å være fullstendig skjermavers!
Nesten ikke en skjerm så langt øyet kan se. Bare en liten dings på rattet og to små til, som er monitorer for kameraer på utsiden.
Sammen med Ultrafabrics, som er store på interiørmaterialer, har man gått inn for å bygge et så avslappet interiør som mulig – noe som blant annet har erstattet kompliserte skjermer med en forenklet stemmekontroll.
Bilen er bygget på Tatas TPEM arkitektur som viser veien mot selskapet rene GEN 3 elbilgenerasjon. Der det er fører- og passasjermiljøet som i første rekke betyr noe. Elbil-teknologi og spesifikasjoner er mindre interessant. (Alle har 500 km og 30 minutter ladetid nå).
Men fleksibilitet som er nyttig når interiøret skal konfigureres, og ikke bare en lang serie tricks som man kan vise frem på en bilutstilling, er prioritert. Bruk av kunstig intelligens og software som virkelig skal høyne opplevelsen, og ikke bare etterlate deg måpende beundrende, er også viktig.
I hvert fall er det det de sier, og dette fullstendig nedskalerte interiøret er vel et godt bevis på at her har man tenkt annerledes.
Selve oppskriften er en firedørs SUV uten B-stolper og romslig og funksjonell som en ekte MPV. Det er nesten ikke noen front her, så vi kan trygt snakke om et en-boks design, der det ser ut som om hjulene er trukket enda litt lenger ut enn det som burde vært mulig.
At bilen fremdeles er indisk og ikke et internasjonalt fenomen ser vi på pressemeldingen som følger med nyheten. Der presiseres det at det er lagt ekstra vekt på den strukturelle stivheten slik at man kan bygge den så tett mot vann- og støvlekkasjer som bare mulig.
Typiske krav fra indisk landeveismiljø.
Det som er litt rist er at det ikke er noe som tyder på at Tata skal utvide virksomheten og komme til Europa med sine store, indiske modeller som et supplement til Jaguar (som vel ikke akkurat er månedens smak for tiden) og Land Rover.
Avinya viser tydelig at de kan når de vil.