-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Targamerica og Battista B95 Gotham:
Dobbel Pininfarina i Monterey
Pininfarina må åpenbart ta noen grep for å få solgt sin Battista. Til jålebildagene i Monterey, tok de to. En takløs, og en med et nikk i retning av Batman.
De fleste av dere vet at Pininfarina er en eksklusivere utgave av den særdeles eksklusive Rimac Nivera. Elektrisk og med 1869 bhp, med under to til hundre hvis du virkelig har det travelt.
Det er ikke SÅ stor forskjell på karosseriene eller resten av spesifikasjonene, så jeg har egentlig aldri forstått vitsen med den italienske tvillingen – bortsett fra at det kanskje er den gamle British Motor Co-tankegangen som ligger under.
Den med at hvis vi også kaller Austin for Morris, så selger vi dobbelt så mange.
Men det bygges åpenbart noen av dem. I California var Rimac på plass med en enda råere modell som vi skal se på en annen gang, og Pininfarina hadde to som de ikke hadde vist før.
Selvsagt takløs
Den ene var ikke uventet. Targamerica heter den, og var selvfølgelig takløs men så høy bak nakken at du kan se for deg en massiv targa-bøyle.Selvfølgelig? Leser man pressemeldingen, er dette en av hundreårets store ingeniørbragder, og må dessuten sees på som en parallell til Ferrari Testarossa Spider fra 1986, spesialbestilt av Gianni Agnelli – Fiat-høvdingen.
Targamerica var nemlig også bestilt av en klient, under Monterey Car Week i fjor.
Den andre Pf-bilen kommer visstnok fra en eller annen sin store interesse for Batman.
Den er døpt Battista B95 Gotham og er en fire millioners (Dollars? Euro? Pund? Whatever.) hyperbil-hilsen til Bruce Wayne, Gotham City og Batman.
Den er basert på B95-versjonen av drop-top Barchettaen som ble vist i Monterey i fjor.
Kundebestilt
Også denne er kundebestilt og blir da nummer fire i rekken av Bat-tema biler i B95-familien. Tidligere har vi bl.a. hatt en Dark Knight og en Battista Dark Knight samt en bare Gotham uten B95-betegnelsen.
(Dette er åpenbart viktig for dem som skal by på en av disse bilene på en auksjon om åtte år.)
Hva som er Batman-behandlingen av disse bilene, er egentlig ganske uklart for meg, men ifølge Pininfarinas egne folk, representerer bilene de to distinkte, og komplekse sidene av Bruce Waynes personlighet!
Intet mindre.
Pininfarina har så dilla på Batman at de har en avtale med den divisjonen av Warner Bros som eier rettighetene. Slik at spesialversjonene er helt legit.
Ikke bare det: Pininfarina fikk fotografere den siste bilen sin sammen med Batmans «Tumbler» i samme studio der Dark Knight Triology ble tatt opp.