-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Lavida, en VW for Kina
Ny Lavida, Jettas fetter, er en flott VW du bare kan glemme i Norge. Den hadde premiere i Beijing, og skal bare selges i Kina.
Lavida er en kinesisk suksesshistorie for Volkswagen, solgt i rundt 450.000 eksemplarer som den mest fortrukne kinesiske sedanmodellen i fjor. Det betyr at Lavida selger like godt i Kina som VW-flaggskipet Golf gjør i Europa.
To måneder ut i 2018 rangerer statistikk- og analyseselskapet focus2move.com Lavida som den 21. mest foretrukne bilmodellen i verden.
Når Volkswagen nå nettopp har vist en splitter ny Lavida med tilnavnet Plus, betyr det ikke bare at bilen blir litt større enn forgjengeren både utvendig og innvendig, men at dagens Lavida fortsetter som en rimeligere VW i noen tid til. Det gjøres gjerne slik i Kina.
Så langt har VW sagt lite om 2019-utgaven av Lavida, men den er mistenkelig lik amerikanske VW Jetta som ble vist i ny generasjon på Detroit-utstillingen.
På lanseringsvideoen går det fram at motorprogrammet strekker seg til 280 hk. En titt inn i Lavida viser et umiskjennelig VW-interiør, men også det siste innen infotainment- og førerstøtteteknologi.
Naturligvis skal ny Lavida bygges på den skalerbare MQB-plattformen, og fortsatt i samarbeid med giganten SAIC, i dette tilfellet mer kjent som Shanghai Volkswagen Automotive.
Lavidas historie går tilbake til Auto China i Beijing i 2008, den gang lansert med tre bensinmotorer (1,6 liter/105 hk, 2,0 liter/120 hk og 1,4 liter TSI turbo/131 hk).
Etter at generasjon to av Lavida, som fortsatt hadde første generasjon av Skoda Octavias plattform i bunnen og egentlig bare var en stor oppgradering av forgjengeren, var sluppet ut i butikkene, dukket plutselig noen testbiler forkledd som Audi A3 Sportback opp.
Det skulle vise deg å være et par litt kortere og mye tøffere varianter som fikk navnene Gran Lavida og Cross, begge presentert på Shanghai Auto Show våren 2013 og introdusert noen måneder senere. Hva som skjer med disse er ikke kjent.
Les også: Fem VW du ikke ante noe om
Volkswagen, som totalt solgte 3,2 millioner kjøretøyer i Kina i fjor, har flere kinesiske produksjonssamarbeidspartnere. Lavida-konkurrenten Bora (Jetta) kommer fra FAW-Volkswagen.
SAIC Motor har partnerskap med flere bilprodusenter inkludert Volkswagen, Skoda, Iveco og GM. Tillegg har SAIC egne modeller, blant annet basert på Rover og MG.